وزیر امور خارجه سوریه درگذشت
کد خبر: 3935452
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸

وزیر امور خارجه سوریه درگذشت

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، صبح امروز در ۷۹ سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا، خبرگزاری رسمی سوریه بامداد دوشنبه، 26 آبان به نقل از وزارت امور خارجه این کشور خبر وفات ولید المعلم را اعلام کرد.
 
ولید المعلم در سل 1941 در دمشق متولد شد و طی سال‌های 1948 تا سال 1960 در مدارس رسمی این کشور مشغول تحصیل بود و دروس خود را به اتمام رساند و وارد دانشگاه شد و در سال 1963 از دانشگاه قاهره در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل دانشگاه شد. وی دارای سه فرزند است.
 
المعلم سپس در سال 1964 به وزارت امور خارجه سوریه پیوست و در نمایندگی های سیاسی سوریه در چند کشور به فعالیت پرداخت. وی از سال ۲۰۰۶ تصدی وزارت امور خارجه سوریه را برعهده داشت. همچنین تألیفاتی در زمینه استقلال، فلسطین و خاورمیانه داشت.
 
وزیر امور خارجه سوریه همواره با تأکید بر اینکه در سوریه به نیابت از جهانیان با تروریسم مبارزه می‌کنیم، اذعان ‌کرده بود: «دلایل محکمی وجود دارد که نشان می‌دهند جنایات وحشتناک به دست کسانی انجام می‌شود که آن‌ها را معارضان میانه‌رو می‌خوانند و جنایت‎هایی مشابه داعش انجام می‏‌دهند.»
 
وی با بیان اینکه این ملت سوریه هستند که بهای تروریسم را با ریخته شدن خون و نابودی زندگی و اقتصادشان می‌پردازند، تصریح کرده بود: «کشورهایی مانند روسیه و ایران و مقاومت لبنان در تقویت مقاومت سوری‌ها نقش مهمی دارند و ما در مبارزه با تروریسم تا آزادسازی وجب به وجب اراضی کشورمان می‌جنگیم.»
انتهای پیام
captcha