برگزاری یادواره تلویزیونی شهید میرزا کوچک جنگلی
کد خبر: 3935305
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

برگزاری یادواره تلویزیونی شهید میرزا کوچک جنگلی

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه یادواره میرزا کوچک و شهدای روحانی و طلبه استان به صورت تلویزیونی برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل شرایط کرونا در استان، یادواره میرزا کوچک به صورت تلویزیونی در تاریخ 11 آذرماه برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، ۲۵ آبان ، در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن نودونهمین سالگرد شهادت روحانی شهید، میرزا کوچک جنگلی در آذرماه، اظهار کرد: به واسطه شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه، یادواره میرزا کوچک، شهدای روحانی و طلبه استان به صورت تلویزیونی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراسم تلویزیونی، عصر روز سه شنبه، 11 آذر در جوار مزار میرزا کوچک برگزار می شود، اضافه کرد: از دیگر ویژه برنامه‌های این روز پخش نماهنگ میرزا کوچک جنگلی در شبکه های رسانه ملی و دیدار با خانواده های شهدای روحانی استان است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با بیان اینکه گیلان 152 شهید روحانی و طلبه دارد، گفت: همه ساله یادواره شهدای روحانی استان را همزبان با سالگرد شهادت میرزا کوچک برگزار می کنیم.

پاکاری، از برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت ایشان در سال 1400 خبر داد و اضافه کرد: با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت های ملی  برای بهتر اجرا شدن این کنگره استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به سفر استانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به گیلان و امضای دو تفاهم نامه در حوزه مسکن و اشتغال ایثارگران استان، افزود: براساس این تفاهم نامه ها تا پایان دولت 1900 واحد مسکن ایثارگران تحویل داده می شود. همچنین دو هزا شغل برای خانواده های شاهد و ایثارگر ایجاد خواهیم کرد.

پاکاری، با اشاره به روند واکسیناسیون ایثارگران در شرایط کرونایی، تصریح کرد: همه جانبازان بالای 50 درصد و جانبازان شیمیایی حاد، حتماً واکس آنفلونزا را دریافت خواهند کرد. در مجموع 950 ایثارگر به دلیل شرایط آسیب پذیر جسمانی نیازمند دریافت واکس هستند که در حال حاضر 70 درصد آنان واکسینه شدند.

وی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های شهدای سلامت توسط بنیاد در صورت تصویب در کمیته ملی خبر داد و یادآور شد: تاکنون پرونده ۲۹ شهید خدمت در عرصه سلامت استان بررسی و تایید نهایی شده است.

انتهای پیام
captcha