افزایش آمار ابتلا و شهادت مدافعان سلامت فارس به كرونا
کد خبر: 3935135
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

افزایش آمار ابتلا و شهادت مدافعان سلامت فارس به كرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از افزایش آمار ابتلای کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا و شهادت مدافعان سلامت در فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 24 آبان‌ماه در دویست و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از افزایش آمار ابتلای کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا و شهادت مدافعان سلامت در فارس خبر داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافعان سلامت به ویژه دکتر «عباس صفرپور» پزشک شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد و «مریم رحیمی» پرستار بیمارستان محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی، از تلاش بی‌وقفه کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا تقدیر و برای تمامی مدافعان سلامت آرزوی سلامتی کرد.

لطفی با پیگیری مصوبه‌های پیشین ستاد مقابله با کرونا، برای تمامی بیماران به ویژه بیماران کووید۱۹ آرزوی سلامتی کرد و از مردم خواست تا برای سلامتی مدافعان سلامت نیز دعا کنند.

وی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

برپایی تیم‌های سیار و ایستگاه‌های هشداردهنده در سطح شهر و بررسی طرح کشوری برنامه محله محور برای رویارویی با کووید۱۹ با همکاری نیروهای بسیج استان، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره اهم اقدامات پیشگیرانه حوزه خود در راستای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در سطح استان، گزارشی ارائه داد.

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارایه داد.

وی از عبور از مرز دو هزار مورد بستری موارد مشکوک و علامت‌دار در بیمارستان‌های استان برای نخستین بار در دو روز گذشته خبر داد که به آنان در بخش‌های کووید۱۹ مراکز درمانی فارس، خدمات درمانی ارائه می‌شود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

انتهای پیام
captcha