مشکلاتی ارزی کشور نیازمند مدیریت است؛ نه تغییر رئیس جمهور در آمریکا
کد خبر: 3934922
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

مشکلاتی ارزی کشور نیازمند مدیریت است؛ نه تغییر رئیس جمهور در آمریکا

امام جمعه رشت، مدیریت را عامل رفع مشکلات ارزی کشور دانست؛ نه تغییر رئیس جمهور در آمریکا و اضافه کرد: در آمریکا یک صهیونیست رفت و صهیونیست دیگری در راس این کشور قرار گرفت و این رفت و آمدها هرگز تاثیری در رابطه ایران و آمریکا ندارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 23 آبان ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به نفوذ دلار در دنیا بعد از جنگ جهانی دوم، اظهار کرد: با انتخاب دلار به عنوان واحد پولی مبادلات جهانی، سیطره آمریکا در ملت ها بیشتر شد و بسیاری از کشورها ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه قدرت دلار در معادلات سیاسی جهان از قدرت نظامی بیشتر شده است، افزود: نابسامانی وضعیت ارز فقط مربوط به ایران نیست و همه کشورها را درگیر کرده است، اما عده ای در داخل کشور که از هر آب گل آلودی ماهی می گیرند، می خواهند کاهش قیمت دلار و به دنبال آن کاهش قیمت کالاها را به آمریکا و انتخابات این کشور گره بزنند تا زمینه برای برقراری ارتباط با آنان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حرف های عوام فریبانه درباره آمریکا را بی اعتبار دانست و تصریح کرد: تاریخ مصرف حرف های افراد مرعوب آمریکا گذشته است و رفع مشکلات اقتصادی کشور باید در درون اتفاق بیفتد و هیچ رابطه ای با روسای جمهور آمریکا ندارد.

امام جمعه رشت، با اشاره به قدرت رسانه ای صهیونیسم در ارزشمند کردن دلار آمریکایی، اضافه کرد: این رسانه ها تظاهرات مردم آمریکا در چند ماه گذشته را پوشش ندادند و این سکوت معنادار نشان دهنده نزدیک شدن آمریکا به دوران افول است.

وی با اشاره به ضعف آمریکا در مدیریت کرونا، یادآور شد: آمریکایی ها در مسئله کرونا بیشترین تلفات انسانی را داشتند و اکنون با فشار بر ایران می خواهند خودشان را از ذلت و فلاکت نجات دهند، اما نمی توانند.

آیت الله فلاحتی، بخشی از کاهش قیمت دلار در کشور را معلول تلاش قوه قضائیه، کارشناسان برون مرزی ایران و همچنین مسئولان سیاسی کشور دانست که توانستند ارز بلوکه شده را به ایران برگردانند و گفت: آزاد شدن این سرمایه ها می تواند به کاهش قیمت ارز در کشور کمک کند. همچنین تجار باید ارزهای دولتی را بازگردانند تا شاهد ثبات در قیمت دلار باشیم.

وی مدیریت را عامل رفع مشکلات ارزی کشور دانست؛ نه تغییر رئیس جمهور در آمریکا و اضافه کرد: در آمریکا یک صهیونیست رفت و صهیونیست دیگری در راس این کشور قرار گرفت و این رفت و آمدها هرگز تاثیری در رابطه ایران و آمریکا ندارد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه ملت بیدار ایران اسلامی هیچگاه زیر بار ظلم آمریکایی ها نخواهند رفت، یادآور شد: متاسفانه افراد ترسو که دل در گرو غرب دارند می خواهند با فریب دادن مردم، افکار عمومی را به سمت رابطه با آمریکا بکشانند که سخت در اشتباه هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در جنگ های نیابتی خاورمیانه، عنوان کرد: آمریکا حتی با ایجاد داعش و النصره هم نتوانست به خواسته های خود در منطقه برسد و لذا دیگر از آن هیمنه استکباری خبری نیست.

وی فلسطین و سوریه و ونزوئلا را نمونه هایی دیگر از ناکامی های سیاسی آمریکا در دنیا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران عامل همه شکست های آمریکاست و دشمن حتی با تحریم های ظالمانه خود نیز نتوانسته ملت ایران را به زانو درآورد. امروز کشتی های ایران وارد آب های آمریکا می شوند و آنان جرات حرکت علیه این کشتی ها را ندارند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه امروز می توانیم به هر کشوری سلاح بفروشیم، یادآور شد: پهباد آمریکایی را ساقط کردیم و بمباران عین الاسد قدرت نظامی ایران را به دنیا نشان داد.

وی با اشاره به شکست آمریکا در شورای امنیت علیه ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا به حدی از انزوا رسیده که برای شکست دادن ایران با عربستان و امارات هم پیمان شده است، اما برخی می خواهند عزت و اقتدار و استقامت ملت ایران را در مقابل چیزهای بی ارزش قرار دهند، اما این ملت به آنان تودهنی می زنند.

انتهای پیام
captcha