شهیدی دیگر در راه دفاع از سلامت در فارس تقدیم شد
کد خبر: 3934698
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

شهیدی دیگر در راه دفاع از سلامت در فارس تقدیم شد

مریم رحیمی، یكی از پرستاران بیمارستان شهید رجایی شیراز بر اثر ابتلا به كرونا به خیل شهدای سلامت پیوست.

به گزارش ایكنا از فارس، مریم رحیمی، یكی از پرستاران بیمارستان شهید رجایی شیراز امروز، 21 آبان‌ماه بر اثر ابتلا به كرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست و با این احتساب شمار شهدای مدافع سلامت استان فارس به 5 نفر رسید.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز طی پیامی درگذشت این پرستار را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «کشور ما امسال خزانی تلخ را تجربه می‌کند و هر روز خبرهای نگران‌کننده تری از جان باختن عزیزانمان به گوش می‌رسد و این بار سردی خزان، بار دیگر خانواده سلامت فارس را در بر گرفت و داغی تازه، همه ما را سوگوار کرد.

خانواده سلامت فارس این بار نیز سوگوار فرزندی دیگر شد که زیباترین روزهای جوانیش، رنگ خزان گرفت و فقدانش برای یکایک ما، اندوهی تلخ بود.

بانو مریم رحیمی، پرستار خدوم بیمارستان شهید رجایی شیراز که مسیر پرافتخار حیاتش با دفاع از سنگر سلامت، در تلألو شهادت مظلومانه‌اش جاویدان شد؛ فرزندی شایسته از خانواده غیور سلامت فارس که صادقانه، الگویی ارزشمند از خدمت را برای یکایک ما ترسیم کرد و یاد و خاطره‌اش تا همیشه در تاریخ سلامت این مرز و بوم می درخشد.

اکنون که روزهای سختی را سپری می‌کنیم و متأسفانه این ویروس ناخوانده، هر روز عزیزان بیشتری را قربانی می‌کند، جا دارد یکایک ما همچون حلقه‌هایی به هم پیوسته از یک زنجیر، در برابر این حجم از تلخی، با تمام قوا عزم خود را جزم کرده و همه همت خود را برای پایان این روزها به‌کار گیریم تا خون فرزندان شریفی که خالصانه تا پای جان ایستادند، پاس داشته شود.

شهادت این بانوی شریف و فرزند گرامی خانواده سلامت استان را به خانواده داغدار آن مرحومه، همکاران عزیزش و تمامی مجموعه سلامت استان صمیمانه تبریک و تسلیت گفته و از ایزد باریتعالی، برای ایشان علو درجات مسولت دارم.

امید است خداوند آن مرحومه مغفوره را با الگویش حضرت زهرا(س) محشور گردانیده و به خانواده و بازماندگان ایشان، صبر جزیل عنایت فرماید».

همچنین در پیام تسلیت علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز آمده است: « شهادت مظلومانه مدافع سلامت سرکار خانم مریم رحیمی که از پرستاران فداکار و ایثارگر بیمارستان شهید رجایی بود قلب همه ما را دچار حزن و اندوهی بیکران کرد.
حضور ایثارگرانه و ارزش جهاد مدافعان سلامت در سنگر دفاع از جان همنوعان و هموطنان مبتلا به ویروس مهلک کرونا، زمانی به تجلی در می‌آید که اینگونه شاهد وداع غم انگیز همکاران عزیز شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور باشیم.

اینجانب این مصیبت فراموش‌نشدنی را به خانواده گرامی آن شهیده والامقام، جامعه پرستاری، خانواده بزرگ حوزه سلامت استان فارس و همکاران محترم ایشان در بیمارستان شهید رجایی شیراز صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند متعال غفران و رحمت الهی برای همکار فداکارمان و برای بازماندگانش صبر و بردباری مسئلت دارم».

در پیام تسلیت لیلا هاشمی‌زاده، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز هم آمده است:‌‌ «خبر شهادت سرکار خانم مریم رحیمی مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرستار خوش قلب و فداکار بیمارستان شهید رجائی که در راه خدمت به مردم شریف شیراز و در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس به علت ابتلا به بیماری کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست، موجب تاثر و تالم شدید قلبی بنده و سایر همکاران حوزه سلامت گردید، این واقعه به همه ما آموخت که کسانی که با خدا هم عهد شده‌اند در راه نجات جان بیماران از هیچ کوششی فروگذار نکرده و همواره آماده جانفشانی هستند. بی‌شک از دست دادن این عزیزان که با تخصص خود می‌توانند جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهند، بسیار باعث تأثر و تأسف است.

اینجانب با قلبی سرشار از اندوه، شهادت این عزیز سفر کرده را به خانواده داغدار وی، جامعه بزرگ پرستاری شیراز، همکاران وی در بیمارستان شهید رجائی، مردم شریف شیراز و تمامی کارکنان حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تسلیت عرض نموده و برای آن شهید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم».

انتهای پیام
captcha