اندرزگاهی كه مربی قرآن تربیت می‌كند
کد خبر: 3932073
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶

اندرزگاهی كه مربی قرآن تربیت می‌كند

در مدرسه قرآن و عترت زندان مرکزی شیراز به‌عنوان اولین مدرسه قرآنی در بین زندان‌های سراسر کشور مددجویان پس از گذراندن سطوح مختلف آموزشی و کسب مهارت‌های لازم، به‌عنوان مربی قرآن از اندرزگاه قرآن و عترت به سایر اندرزگاه‌های این زندان اعزام و اقدام به آموزش سایر مددجویان می‌کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، مدرسه قرآن و عترت زندان مرکزی شیراز در سومین حرم اهل بیت(ع)، به‌عنوان اولین مدرسه قرآنی در بین زندان‌های سراسر کشور فعالیت خود را از سال 1389 به‌طور رسمی آغاز کرده است.

مددجویان، پس از گزینش و ورود به مدرسه قرآن و عترت، با استفاده از اساتید مجرب علوم قرآنی و دینی، طی 6 دوره آموزش‌های عمومی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی‌، فصیح‌خوانی و مفاهیم و 4 دوره آموزش‌های تخصصی قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیقی و تقلیدی، حفظ قرآن کریم از یک جزء تا کل قرآن کریم، حفظ موضوعی و تفسیر قرآن کریم قرار می‌گیرند و در پایان دوره گواهینامه معتبر قرآنی دریافت می‌كنند.  

همچنین ۴ ترم کلاس‌های زندگی در پرتو نور احکام، اندیشه‌های اخلاقی، در سایه‌سار نهج‌البلاغه، مهارت‌های اساسی زندگی، تربیت و تعالی، سبک زندگی دینی و اعتقادات در سطوح مختلف برای آنان برگزار می‌شود.

امکانات آموزشی مناسب همچون کتابخانه تخصصی قرآن کریم با بیش از 2 هزار جلد انواع کتاب علوم قرآنی، مشتمل بر 3 دوره کتب تفسیر المیزان، تفسیر نمونه، تفسیر برهان و انواع کتب مذهبی و معارف اسلامی در کنار کلاس‌های آموزشی پیشرفته و مجهز به امکانات سمعی و بصری، فضای بسیار مناسبی در زمینه آموزش مددجویان فراهم کرده است.

آنچه بسیار حائز اهمیت است ذکر این نکته مهم است که مددجویان پس از گذراندن سطوح مختلف آموزشی و کسب مهارت‌های لازم، به‌عنوان مربی قرآن از اندرزگاه قرآن و عترت به سایر اندرزگاه‌های این زندان اعزام و اقدام به آموزش سایر مددجویان می‌کنند.

انجام مراسم‌های دینی و مذهبی از جمله برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر، مغرب و عشاء با حضور روحانی اندرزگاه و قرائت ادعیه زیارت عاشورا، دعای توسل و دعای کمیل در طول هفته و برگزاری محافل انس با قرآن و اهل بیت(ع) با حضور قاریان برتر کشوری و بین‌المللی  و برگزاری کلاس‌های عترت‌شناسی، فضای معنوی بسیار مناسبی برای مددجویان مدرسه قرآن و عترت فراهم کرده است.

ورزش صبحگاهی و مسابقات ورزشی، هنر، گروه‌های سرود و تواشیح، تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی از دیگر فعالیت‌های مددجویان در مدرسه قرآن و عترت زندان مرکزی شیراز است.

علاوه بر استفاده مددجویان از این فضای معنوی و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، با راه‌اندازی کارگاه اشتغال در اندرزگاه و آشنایی آنان با مهارت صنایع دستی، این افراد پس از رهایی از بند، به‌عنوان فردی فعال و مفید به جامعه بازگشت داده می‌شوند و رسالت سازمان زندان‌ها که همان اصلاح و تربیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پر خطر و کاهش نرخ بازگشت به زندان است محقق می‌شود.

یادآور می‌شود، در حال حاضر تعداد 100 نفر از مددجویان به‌صورت تخصصی در مدرسه قرآن و عترت زندان مرکزی به فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha