نگارش فیلمنامه حماسی «در مسیر شقایق» در کردستان
کد خبر: 3931999
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

نگارش فیلمنامه حماسی «در مسیر شقایق» در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان از نگارش فیلم‌نامه حماسه حضور 13 نوجوان بیجار در هشت سال دفاع مقدس با عنوان «در مسیر شقایق» در کردستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، هشتم آبان‌ماه ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و هفته دفاع مقدس استان کردستان اظهار کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس حوزه هنری استان کردستان در زمینه تولید یک اثر ماندگار هنری در حوزه دفاع مقدس با دستور استاندار کردستان هزینه لازم جهت تولید این فیلمنامه تأمین شده است.

وی افزود: واقعیت این است که رشادت‌های بیشماری در استان کردستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است که علی‌رغم تلاش‌های دست‌اندرکاران در انعکاس آن‌ها و تولید آثار مکتوب و مستند در این زمینه همچنان کار برای انجام بسیار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، امنیت امروز کردستان را حاصل جانفشانی شهدا و ایثارگران انقلاب ودفاع مقدس ذکر و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات متعددی توجه به ثبت و ضبط خاطرات و رشادت‌های صورت گرفته در قالب‌های هنری به عنوان یک مهم اشاره کرده‌اند که بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی اعلام کرد: معظم له در این زمینه عنوان فرموده‌اند: «کتابهایی که در مورد خاطرات دفاع مقدس نوشته و یا فیلم‌هایی که در این خصوص ساخته می‌شوند، فراتر از یک اثر هنری با ادبی صرف هستند و این آثار در واقع تزریق سیمان به پایه‌های انقلاب و هویت ملی و پیشرفت کشور است تا این پایه‌ها مستقیم و ماندگارتر شود».

نصراللهی‌زاده، طرح ارائه شده و رزومه کاری تیم اجرایی را بسیار خوب ارزیابی و اعلام کرد: این پروژه می‌تواند آغازی جهت ورود جدی‌تر به مقوله بیان تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس در استان کردستان در قالب هنر سینما باشد.

وی اعلام کرد: امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن و با جذب سرمایه‌گذاران توانمند این فیلمنامه در قالب یک اثر سینمایی در سطح کشور و جهان به تصویر درآید.

رئیس حوزه هنری کردستان این پروژه را ادای دینی نسبت به شهدای کردستان دانست و عنوان کرد: پرداخت درست و واقعی از این رشادت و حماسه زمینه توجه به جنبه‌های مغفول مانده از دیگر رشادت‌های صورت گرفته توسط فرزندان این سرزمین را فراهم خواهد کرد و این سازمان با تمامی توان خود از طرح‌های منسجم و ارزشمند در این زمینه‌ها به صورت کامل به عنوان یک وظیفه حمایت خواهد کرد.

ایثار مردم کردستان در سطح جهان نمونه ندارد

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان نیز با قدردانی از حمایت مرادنیا، استاندارکردستان و نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: کردستان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس سرشار از رشادت‌های و ایثارگری‌هایی است که نمونه آن در سطح کشور و جهان وجود ندارد.

وی افزود: در استان کردستان خانواده‌ای شش فرزند خود را در راه پاسداری از کشور و کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است و پیشمرگان مسلمانی که با سخت‌ترین شرایط حتی پیش از دوران دفاع مقدس در استان کردستان به منظور حفظ یکپارچگی و وحدت پا در عرصه نبرد با گروهک های فریب خورده گذاشتند و با تقدیم خون پاکشان امنیت پایدار امروزی را برای کشور به ارمغان آوردند.

مرادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که شهدای کردستان را مظلومانه و غریبانه‌تر از دیگر شهدا هستند، عنوان کرد: این مظلومیت همچنان در استان کردستان مشهود است و متأسفانه به دلیل عدم پرداختن درست در به تصویر در آوردن این رشادت‌ها آنگونه که شایسته است در معرفی نقش آفرینی فرزندان غیور این خطه در خدمت به کشور و کیان اسلامی موفق نبوده‌ایم.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به فیلم «شیار 143» اعلام کرد: زمانی که داستان زندگی یک شهید و چشم انتظاری یک مادر کردستانی که سال‌ها با یک رادیو به کمر بسته به آسانی در استانی دیگر روایت می‌شود، عمق این مظلومیت به خوبی نمایان می‌شود.

وی اعلام کرد: فیلمنامه سینمایی «در مسیر شقایق» داستان حضور 13 همکلاسی بیجاری را در قالب یک داستان بلند روایت می‌کند که در سنین نوجوانی در یک قرار جمعی تصمیم می‌گیرند جهت نبرد با متجاوزان بعثی به جبهه بروند در این بین و در عملیات والفجر مقدماتی شش نفر شهید، شش نفر اسیر و یک نفر هم جانباز می‌شوند.

مرادی نگارش این فیلمنامه را گامی مهم در جهت تولید یک فیلم بلند سینمایی عنوان کرد و افزود: امیداواریم با پایان یافتن این فیلمنامه در تولید دیگر سوژه‌های منحصر به فرد این دیار در قالب فیلم و از دریچه هنر گام برداریم.

کلیدخوردن نگارش فیلمنامه با مطالعه وصیت‌نامه یکی از شهدا

مجید کریمی، یکی از نویسندگان این فیلمنامه با اشاره به جذابیت این داستان واقعی گفت: از مدت‌ها پیش با خواندن وصیت‌نامه یکی از شهدای این گروه 13 نفره طراحی این فیلمنامه را آغاز کردیم و تا کنون 200 ساعت جلسه و مصاحبه با افراد این گروه و دیگر دست‌اندرکاران را به انجام رسانده‌ایم.

وی افزود: این سوژه یکی از سوژه‌های بسیار زیبا با دارا بودن تمامی المان‌های سینمایی است که می‌تواند مخاطب رابه صورت کامل درگیر داستان خود کند.

کریمی اعلام کرد: تمام تلاش و تخصص خود را در زمینه نگارش یک فیلمنامه قوی و منسجم به کار خواهیم بست تا در کمترین زمان ممکن این داستان واقعی را در قالب یک فیلمنامه روایت کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم تهیه‌کنندگان حوزه دفاع مقدس با سرمایه‌گذاری مناسب این رشادت ماندگار را در قالب یک فیلم بلند سینمایی تولید کنند.

انتهای پیام
captcha