وحدت معقول امت اسلام موجب پیشرفت می‌شود / ارائه دو تحليل برای اظهارات مكرون
کد خبر: 3931942
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹

وحدت معقول امت اسلام موجب پیشرفت می‌شود / ارائه دو تحليل برای اظهارات مكرون

مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس با بیان اینكه وحدت معقول و منطقی مسلمانان موجب پیشرفت آنان خواهد شد،‌ دو تحلیل را برای اقدامات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه برشمرد كه یكی از آن‌ها تلاش برای تثبیت موقعیت سیاسی خویش به منظور راضی كردن صهیونیسم جهانی و دیگری آزمایش کردن مسلمانان در برابر این اقدامات است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس شامگاه چهارشنبه، 7 آبان‌ماه در برنامه زنده تلویزیونی «فصل همدلی» صدا و سیمای این استان ضمن تبریك به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت به تبیین چرایی نام‌گذاری این هفته و نقش وحدت در امور مسلمین پرداخت و گفت: توصیه به وحدت به اتحاد و همدلی قبل از هر چیزی یك توصیه قرآنی است. قرآن كریم ما را حتی به وحدت با دیگر ادیان آسمانی دعوت و سفارش می‌كند که بر سر مشتركاتمان به توافق برسیم. وقتی قرآن كریم ما را دعوت می‌كند كه با پیروان پیامبران خدا بر سر مشتركاتمان یعنی ایمان به خدا و قیامت و وحی و  تعالیمی كه انبیای الهی آورده‌اند به وحدت كلمه برسیم و از كانال وحدت برای نشر حقایق الهی و وحیانی استفاده كنیم، طبیعتا تأكید و توجه به وحدت بین مسلمین یك امر بسیار جا افتاده، ضروری و بااهمیت‌تری خواهد بود.

بینازاده بیان كرد: تمام مسلمانان عالم، كتاب و پیامبر با عظمت مشتركی دارند و نباید پاره‌ای تفاوت‌ها و اختلافات فقهی یا كلامی خدای نخواسته تبدیل به دست‌مایه‌ای برای تفرقه شود. با توجه به اینكه تفرقه ما قطعاً به سود دشمن و به زیان خودمان خواهد بود چنانچه تاریخ گذشته مسلمین حاكی از آن است كه هر موقع مسلمانان به تفرقه مبتلا شدند، سود آن را كسانی بردند كه در كمین نشستند و به زیان مسلمین كار كردند. هر زمان تلاش شد كه به وحدت معقول و منطقی در معنای صحیح خود نه اینكه شیعه، سنی شود و یا سنی شیعه بود، برسیم و هر كدام مذاهب فقه و مبانی عقیدتی خود داشته باشند، موفق بوده‌ایم و وقتی با دشمن مشترك و جهانی كه بر علیه كلیت اسلام و قرآن می‌تازند، مسلماً باید با یكدیگر متحد باشیم به خصوص امروز كه علیه شخص پیامبر مكرم اسلام(ص) رذیلانه‌ترین رفتارها را انجام می‌دهند.

وی با تأكید بر اینكه باید در مقابل دشمن مشترك به وحدت برسیم، اظهار کرد: اگر برخورد درستی با تفاوت‌های مذاهب اسلامی شود، می‌تواند فرصت باشد اما اگر برعكس درست برخورد نكنیم، دشمن به تفرقه میان مسلمانان دامن می‌زند و تفاوت در مسائل فقهی و كلامی جایش را به اختلاف می‌دهد و دشمن ما را در مقابل همدیگر قرار می‌دهد.

بینازاده با بیان اینكه بزرگ‌ترین هزینه‌ای كه دشمنان در جهان اسلام می‌كنند ایجاد تفرقه میان مسلمانان است تا شیعه را در مقابل سنی و سنی را در مقابل شیعه قرار دهند، گفت: وقتی دشمن بر روی تفرقه پا می‌فشارد معنایش این است كه از عنصر تفرقه استفاده می‌كند. لذا ما باید از دشمن بیاموزیم كه از تفرقه پرهیز كنیم و بر همین اساس امام راحل یك هفته را به نام هفته وحدت نام‌گذاری كردند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی هم همیشه بر آن تأكید می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس به اظهارات اخیر مكرون، رئیس‌جمهور فرانسه، علیه اسلام اشاره كرد و گفت: هیچ دلیل معقول و منطقی و واقعاً خردپسندی برای این كار نمی‌بینیم كه یك انسان بتواند خود را قانع كند كه این‌گونه به مقدسات یك دین آسمانی توهین كند مگر اینكه بگوییم این‌ها وامدار جبهه جهانی صهیونیسم هستند و برای تثبیت موقعیتشان به نحوی باید مطابق میل صهیونیست‌ها رفتار كنند.

تعجب از اهانت به نخستین قهرمان تاریخ‌ساز

وی اظهار كرد: واقعاً‌ نمی‌دانم چگونه كسی خود را قانع كند كه به نام آزادی بیان به شخصیت عظیم پیامبر(ص) كه در تاریخ فرهنگ و تفكر و گذشته بشر نقشی بی‌نظیر داشته است، اهانت كند و به خود جرئت دهد چنین كاری دهد. در كشورهای اروپایی بزرگان و دانشمندان منصفی داشتیم كه صراحتاً می‌گویند نقش پیامبر در تاریخ گذشته بشر یك نقش منحصر به فردی است، به‌ عنوان مثال كارلایل، فیلسوف انگلیسی در كتاب قهرمانان خود، اولین قهرمان تاریخ‌ساز را محمدبن عبدالله(ص) معرفی می‌كند و مسلماً چنین دانشمندان و اندیشمندانی كم نیستند كه به نقش بی‌بدیل پیامبر(ص) اعتراف می‌كنند.

بینازاده افزود: اگر كسی در مقام ریاست‌جمهوری یك كشور اروپایی این‌گونه برخورد می‌كند باید بگوییم یا ورشكسته سیاسی است كه مشاهده می‌كنیم كه موقعیت سیاسی ضعیفی در كشور خود دارد یا می‌خواهد با این اقدامات و اظهارات كسب اعتبار كند وگرنه به نام آزادی بیان، اخلاق، فرهنگ و فضیلت را زیر پا بگذاریم نامش آزادی نیست؛ اینكه به یك میلیارد و 700 میلیون مسلمان توهین كند، كجای آن آزادی است زیرا توهین به پیامبر(ص) توهین به جهان اسلام است و هیچ مسلمانی نیست كه دلش مالامال از محبت رسول(ص) نباشد لذا این قضیه نمی‌تواند به چیزی جز توطئه خطرناك در سطح جهان تعبیر شود، این‌ها قصد دارند مسلمانان را برای برنامه‌های خطرناك‌تری آزمایش ‌كنند یا برای ورشكستگی‌های سیاسی خود این كار را می‌كنند تا از حمایت صهیونیسم جهانی برخوردار شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس تأكید كرد: این‌گونه رفتارها هشداری برای امت اسلامی است و دشمن با همه خباثتش ما را هوشیار می‌كند كه باید بدانیم اگر امروز دیر بجنبیم و وظیفه‌شناس نباشیم و به مسئله بسیار پراهمیت انجام وظیفه‌ای كه در قبال پیامبر(ص) داریم، نیندیشیم، دشمن به كیان امت اسلامی رحم نخواهد كرد و این مسئله اتحاد، هوشیاری و دشمن‌شناسی بیشتری را می‌طلبد. ما باید با فرهنگ و فضیلت و اخلاق به جنگ این‌گونه رفتارهای پلید، نادرست، مرموز و حساب شده برویم و دشمن را ناكام كنیم و بیش از پیش متوجه باشیم كه دشمن در دشمنی خود جدی است. لذا دوست باید در موضع‌گیری معقول و صادقانه در برابر دشمن جدی‌تر از قبل باشد.

انتهای پیام
captcha