تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در فارس / پویش «آمریكا باید از منطقه برود» به‌راه ‌افتاد
کد خبر: 3931900
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در فارس / پویش «آمریكا باید از منطقه برود» به‌راه ‌افتاد

مسؤل سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس با بیان اینكه از 7 تا 13 آبان‌ماه جاری به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است، به تشریح برنامه‌های این هفته در سطح استان پرداخت و یكی از این برنامه‌ها را راه‌اندازی پویش «آمریكا باید از منطقه برود» اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عباس توانا، مسؤل سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس امروز، 7 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در سال جاری از ۷ تا ۱۳ آبان‌ماه به‌واسطه ۲ مناسبت سالروز شهادت فهمیده و ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و استکبارستیزی به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

وی افزود: در مجموعه بسیج دانش‌آموزی استان فارس به واسطه تأکید رهبر معظم انقلاب، رسالت خود را در حوزه تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی چه در بیان امام راحل و چه رهبر معظم انقلاب ویژه در بیانیه گام دم انقلاب دیدیم.

توانا با بیان اینكه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برای نیل به تمدن اسلامی است، گفت:‌ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، پرورش انسان و استعدادهاست لذا در پی آن هستیم که مسیر تربیت مبتنی بر اصول اسلام و انقلاب را در بسیج دانش‌آموزی تعریف کنیم.

مسؤل سازمان بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: در این سند لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی، تربیت انسانی است كه 5 ویژگی داشته باشد كه این ویژگی‌ها را از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استخراج كردیم كه شامل انسان عالم، عاقل، اهل فكر، توانمند، كارآمد، انقلابی، آگاه و بلند همت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت قریب 5 هزار واحد بسیج دانش‌آموزی در مدارس استان خبر داد و گفت: واحدهای بسیج دانش‌آموزی در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌كنند.

توانا با تأكید بر اینكه باید تلاش كنیم تا روحیه‌ای كه در نسل اول انقلاب بوده است، به نسل‌های بعد هم منتقل شود، گفت: یكی از اهداف ما در بسیج دانش‌آموزی توانمندسازی و نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف است كه در سال جاری و با توجه به شرایط كرونا، مشاهده كردیم كه دانش‌آموزان دهه 80 ما نیز در این عرصه نقش‌آفرینی كردند و گواه آن هم تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی توسط دانش‌آموزان میان نیازمندان بود.

وی از تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز در كشور خبر داد كه از این تعداد 3 هزار شهید متعلق به استان فارس است و ادامه داد: در ایام شیوع كرونا برنامه‌های مختلفی با موضوع بهداشتی نظیر طرح پایش تلفنی سلامت، نشاط اجتماعی، کمک‌های مؤمنانه توسط دانش‌آموزان پیگیری شد و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول و دوم و در مرحله سوم بیش از ۷ هزار بسته لوازم‌التحریر برای نیازمندان و فرزندان آن‌ها توسط دانش‌آموزان بسیجی تهیه و توزیع شد.

توانا، شعار هفته بسیج دانش‌آموزی در سال جاری را «دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استكبارستیزی» عنوان كرد و گفت: در این هفته پویش «آمریکا باید از‌ منطقه برود» در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

مسؤل سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس برنامه‌هایی نظیر دیدار دانش‌آموزان بسیجی با مسؤلان و تشکلات دانش‌آموزی، عطرافشانی و غباررویی مزار شهدای دانش‌آموز، برپایی مرحله نهایی لیگ علمی پایا با حضور یك‌هزار و ۵۰۰ تیم در استان و موشن‌گرافی با موضوع افشا جنایت آمریکا را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام كرد.

انتهای پیام
captcha