روحانیون همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بودند
کد خبر: 3931848
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

روحانیون همواره در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بودند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری كرونا ضمن تقدیر از گروه طلاب جهادی شهید مسرور كه تغسیل اموات كرونایی را به عهده داشتند، گفت: روحانیت برای خدمت به مردم همیشه پیشگام است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، امروز، 7 آبان‌ماه در مراسم تجلیل از گروه طلاب جهادی شهید «مسرور» كه به پاس انجام امور شرعی جان‌باختگان کروناویروس برگزار شد، گفت: شیوع کرونا، آزمون همگانی برای تقویت همدلی اجتماعی، ساماندهی مردمی، هماهنگی بخش‌های خصوصی، دولتی، خیرین، کارفرمایان، تولیدکنندگان، اقشار مختلف گروه‌های مختلف، اصناف و روحانیون بود.

وی افزود: نتیجه همدلی و وحدت بین دستگاه‌های استان، ایثارگری و جان‌فشانی کادر درمان، روحانیون و طلاب و همراهی مردم فارس باعث شد تا استان فارس وضعیت مناسب‌تری از سایر استان‌های دیگر داشته باشد.

قاسم‌پور با بیان اینکه گروه طلاب جهادی شهید مسرور، همانند پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارز با کروناویروس قرار دارند، ادامه داد: روحانیت برای خدمت به مردم همیشه پیشگام بوده است و این بار نیز در راستای سلامت و رفع دغدغه‌های مردم در بحران کرونا گام برداشتند و آداب شرعی در تغسیل و تدفین جان‌باختگان ناشی از این ویروس منحوس را انجام دادند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کروناویروس با اشاره به فعالیت و اقدامات روحانیت در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گفت: یکی از نگرانی‌های شدید روزهای نخست شیوع کرونا، کفن و دفن غیر شرعی اموات بود که با ورود روحانیت، این نگرانی رفع و با انجام آداب شرعی برای متوفیان، آرامش به خانواده‌ها بازگردانده شد و این یک حرکت جهادی، بسیج وار و انقلابی بوده است.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در ابتدای شیوع کروناویروس در فارس طی نشستی با حضور آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز یکی از دغدغه‌های خانواده متوفیان ناشی از کروناویروس، با توجه به مقید بودن مردم به اعمال شرعی اسلام، آداب کفن و دفن متوفیان بود که از سوی امام جمعه شیراز مطرح شد.

وی افزود: با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، پروتکل‌های بهداشتی ویژه دفن جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ تدوین شد تا مراسم تغسیل و تدفین متوفیان انجام شود، اما اقدام ارزشمند را روحانیون و طلاب گروه جهادی شهید مسرور انجام دادند که با ایثارگری خود، بار دغدغه را از دوش مردم برداشته‌اند و این جای تقدیر و ستایش دارد.

همتی ادامه داد: دانشگاه مدیون زحمات گروه طلاب جهادی شهید مسرور است و در یکی از نشست‌های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس از تلاش‌های این گروه ارزشمند و تأثیرگذار تقدیر شد که با تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست نیز با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از این روحانیون جهادگر قدردانی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های استان در مقابله با کروناویروس اظهار کرد: استان فارس در برابر کووید۱۹ نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت مناسب‌تری دارد که این وضعیت مرهون تلاش، انسجام، همدلی و همکاری‌های بین‌بخشی و مشارکت مردم است.

سیدابوالفضل هاشمی اصل، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه نیز در این نشست گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان در ستاد دانشگاه و ستاد استانی مدیریت کروناویروس در خصوص سلامت مردم فعالیت‌های خوبی انجام شده است که شکل‌گیری گروه جهادی نیز از مصوبات دانشگاه و با محوریت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بوده است.

وی حضور در گروه‌های جهادی و تیم‌های درمانی، پشتیبانی، نقاهتگاه، ضدعفونی معابر، همکاری با معاونت بهداشت، تهیه بسته‌های فرهنگی، تولید و توزیع ماسک و اهدای خون را از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی دانشگاه عنوان کرد.

هاشمی اصل با اشاره به کار ارزشمند گروه طلاب جهادی شهید مسرور اظهار کرد: این گروه جهادی در چهار مرحله ضدعفونی، غسل، کفن و دفن متوفیان ناشی از کروناویروس، آداب شرعی را انجام می‌دهند که مردم نیز با وجود داغدار بودن، بسیار شکرگزار هستند.

انتهای پیام
captcha