اعلام جزئیات برگزاری مرحله كشوری مسابقات قرآن اوقاف در فارس
کد خبر: 3931731
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

اعلام جزئیات برگزاری مرحله كشوری مسابقات قرآن اوقاف در فارس

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف فارس با بیان اینكه مرحله كشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف به دلیل شیوع كرونا به‌صورت ویدئو كنفرانس برگزار می‌شود، به تشریح جزئیات برگزاری این مسابقات در استان فارس پرداخت.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مرحله كشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف به دلیل شیوع كرونا به‌صورت ویدئو كنفرانس برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به‌صورت همزمان كشوری در هر استان به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه در این مسابقات ملاک قرعه‌ها در رشته‌های قرائت و ترتیل، به ترتیب ۱۵ و ۲۰ سطر افزود: همچنین ملاك قرعه برای رشته حفظ ۲۰ جزء دو سؤال ۱۵ سطری و حفط کل سه سؤال ۱۵ سطری و دعاخوانی ۶ دقیقه است.

جلالی با تصریح اینكه روش رتبه‌بندی در این دوره از مسابقات به روش سنتی رتبه‌ای خواهد بود یعنی اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و زین پس روش ممتاز و عالی و شایسته تقدیر در مسابقات قرآن اجرا نمی‌شود، گفت: تمام رشته‌ها تك مرحله‌ای است و فینال ندارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: مسابقات بخش بانوان به‌صورت ویدئو كنفرانس طی روزهای 18 تا 23 آبان‌ماه در سطح كشور برگزار می‌شود كه زمان برگزاری مسابقات استان فارس 23 آبان‌ماه جاری و مكان آن هم سالن ثقلین اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس است.

وی با اشاره به اسامی نمایندگان استان فارس در این مسابقات در بخش بانوان گفت: در رشته حفظ 20 جزء معصومه احمدی و فاطمه محمدی، در رشته حفظ كل فاطمه ابراهیمی و زیبا زارع مؤیدی، در رشته قرائت ترتیل منیژه عیدی‌پور، در رشته قرائت تحقیق آسیه دهقان و در رشته دعاخوانی فرزانه زارعی در این مرحله از مسابقات به نمایندگی از استان فارس حضور دارند.

جلالی به مسابقات بخش آقایان نیز اشاره كرد و گفت: مسابقات بخش آقایان در تاریخ 17 آبان‌ماه جاری ساعت 9 صبح در صدا و سیمای فارس برگزار می‌شود كه در آن فایل‌های تلاوت‌ها ضبط شده و سپس این فایل‌ها برای داوری به تهران ارسال می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس به تبیین آیین‌نامه امسال برای حدنصاب راهیابی به مسابقات كشوری در رشته‌های حفظ پرداخت و گفت: حسن حفظ باید بالای 75 و صحت قرائت (جمع نمرات تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن) هم بالای 75 و متأسفانه در رشته حفظ 20 جزء  آقایان دو شرکت کننده ما در بخش صحت قرائت نمراتشان زیر 75 شده و به مرحله کشوری راه پیدا نکردند كه شامل سیدمصطفی موسوی در حسن حفظ امتیاز 92.5 و در صحت قرائت نمره 73 كسب كرده است و همچنین محمود محمدی در حسن حفظ نمره 90.5 و در صحت قرائت نمره 66.5 را به دست آورده است.

وی با اشاره به اسامی نمایندگان فارس در سایر رشته‌های مسابقات بخش آقایان گفت: در رشته حفظ كل نوید رزمجو و مجتبی فیضی، در رشته قرائت ترتیل حسین پرندك و حسام قانعی، در رشته قرائت تحقیق سیدرضا نجیبی و محمد مهدی روحانی، در رشته دعاخوانی كاظم مؤذنی و در رشته اذان محمد بهرامی‌شاد در این مرحله از مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام
captcha