تعامل رسانه با پلیس، موفقیت در جنگ نرم را چندین برابر می‌كند
کد خبر: 3931398
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

تعامل رسانه با پلیس، موفقیت در جنگ نرم را چندین برابر می‌كند

فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینكه تعامل رسانه با پلیس پیروزی و موفقیت در جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان را چندین برابر می‌کند، گفت: فرماندهی انتظامی استان از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 5 آبان‌ماه در دیدار با مدیركل و معاونان صدا و سیمای استان با اشاره به نقش پررنگ رسانه ملی در فرهنگ‌سازی و تأمین نظم و امنیت در استان گفت: در حال حاضر که دشمنان جدا از جنگ سرد بیشترین سرمایه‌گذاری خود را روی جنگ نرم گذاشته‌اند، صدا و سیمای مرکز فارس توانسته است با کمک مدیران آگاه و آشنا به امور نقش رسانه‌ای خود را به خوبی ایفا کند.

وی افزود: امروزه دشمنان انقلاب در حال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود هستند و متأسفانه در این فضا به دور از هرگونه اخلاق حرفه‌ای به دنبال شبهه‌افکنی هستند که برای خارج کردن دشمن از این میدان نیروی انتظامی و برنامه‌سازان صدا و سیمای مرکز فارس می‌توانند با استفاده از مستندات موجود زمینه آگاهی‌بخشی در جامعه را فراهم کنند.

حبیبی در ادامه از آمادگی فرماندهی انتظامی استان برای تشکیل اتاق فکر رسانه‌ای خبر داد و گفت: تشکیل این اتاق فکر می‌تواند دستاوردهای خوبی از جمله  انتشار صحیح  و سریع اخبار و اطلاعات حوزه پلیسی استان و آموزش رسانه‌ای همکاران ما در نیروی انتظامی را به ارمغان آورد.

فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: تعامل رسانه با پلیس پیروزی و موفقیت در جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان  را چندین برابر می‌کند و فرماندهی انتظامی استان از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس هم در این دیدار با اشاره به اینکه امروزه هر اقدام و فعالیتی  در جامعه نیازمند به یک پیوست رسانه‌ای است، گفت: اگر به فکر پیوند رسانه‌ای موضوعات و حوادث و وقایع نباشیم دشمنان با پیوندهای رسانه‌ای ساختگی و جعلی خود به سمت اهدافشان حرکت و ذهن مخاطبان را با اهداف خود درگیر می‌كنند.

وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و تعامل رسانه‌ای رسانه ملی با پلیس گفت: تعامل قوی‌تر نیروی انتظامی و رسانه ملی است که اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در معرض دید و قضاوت مخاطبان قرار می‌دهد و فرصت شیطنت را از رسانه‌های بیگانه و معاند می‌گیرد.

سهرابی بیان كرد: رسانه‌های بیگانه در انتشار اخبار و اطلاعات حوادث و وقایع به هیچ اصلی پایبند نیستند و همواره از زاویه‌ای به حوادث و وقایع می‌پردازند که مطلوب آن‌هاست، بنابراین تغییر نگرش‌ها از سنتی به روش‌های نوین که لازمه کار امروز نیروهای پلیس و رسانه ملی است در این زمینه می‌تواند توطئه‌های رسانه‌های بیگانه را خنثی کند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس همچنین با تأکید بر اینکه باید به سمت‌و سویی حرکت کنیم که در موضوعات  پلیسی و اخبار و اطلاعات مربوط به این حوزه موضوع  کاشت پیام در ذهن مخاطب و روایتگری اول موضوع ابتدا توسط رسانه ملی صورت پذیرد، گفت: این موضوع باعث می‌شود فرصت شبهه‌افکنی و فرافکنی از رسانه‌های بیگانه و معاند گرفته شود و مخاطبان هم به درستی در جریان اخبار و اطلاعات قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha