آغاز طرح جامع «راه مهندسی» در دانشگاه‌های فارس
کد خبر: 3931327
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

آغاز طرح جامع «راه مهندسی» در دانشگاه‌های فارس

مسؤل ناحیه بسیج دانشجویی فارس از آغاز اجرای طرح جامع راه مهندسی در دانشگاه‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح به دنبال ایجاد دغدغه‌مندی و انگیزه برای دانشجویان و تزریق امید در دانشگاه‌ها برای ارتقای روحیه «ما می‌توانیم» است.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید یوسفی، مسؤل ناحیه بسیج دانشجویی فارس امروز، 5 آبان‌ماه در نشست مجازی با مسؤلان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهر شیراز اظهار كرد: در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاه، عدم اهتمام به رفع نیازهای کشور و مسئله‌محور نبودن نظام آموزشی دانشگاه، منتقل نشدن دید جامع به دانشجویان نسبت به رشته‌های مورد نظر خود از دو منظر سیاست‌گذاری و فنی و عدم شناخت نسبت به فضای فعالیت و شغل آینده خود، از خلأهای موجود و نقطه ضعف جدی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی از آغاز اجرای طرح جامع «راه مهندسی» در دانشگاه‌های استان فارس توسط بسیج دانشجویی خبر داد و افزود: این طرح با برگزاری سلسله برنامه‌ها، نشست‌ها، رویدادها و بازدیدهایی برای دانشجویان به‌صورت عمومی و تخصصی به تفکیک هر رشته در مورد چندین بحث مشخص، تلاش دارد که دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه‌مندی نسبت به مسائل کشور، توانمندسازی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی، تقویت دید جامع و تخصصی آن‌ها نسبت به رشته‌ها و فضای کاری آینده خود هدایت کند.

یوسفی اضافه کرد: طرح جامع راه مهندسی به دنبال ایجاد دغدغه‌مندی و انگیزه برای دانشجویان و تزریق امید در دانشگاه‌ها برای ارتقای روحیه «ما می‌توانیم» است که با اقداماتی مانند برگزاری جلسات و نشست‌های مجازی مرتبط هفتگی و ماهانه، بازدیدهای میدانی محدود با رعایت موازین بهداشتی، جلسات پرسش و پاسخ مجازی به همراه مربیان و همیارها، طراحی و چاپ نشریه راه مهندسی و... اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha