دخالت در انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی از سوی سازمان‌ها پذیرفته نیست
کد خبر: 3931253
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

دخالت در انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی از سوی سازمان‌ها پذیرفته نیست

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با یادآوری اینكه بنا بود انتخابات این اتحادیه در روزهای نخست آبان‌ ماه برگزار شود، اما به تعویق افتاد، اظهار کرد:‌ وزارت ارشاد عملاً به دنبال دخالت در امور اتحادیه استان‌های كشور است تا افراد مدنظر وارد هیئت مدیره شوند.

دخالت در انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی از سوی سازمان‌ها پذیرفته نیستمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه آخرین وضعیت برگزاری انتخابات اتحادیه استانی به چه شکل است، اظهار کرد: پیش از این بنا بود كه انتخابات را در اوایل آبان‌‌ماه به ‌صورت نیمه‌متمركز برگزار كنیم، اما نظر وزارت ارشاد بر این است كه انتخابات اتحادیه استان‌ها به دلیل شرایط شیوع كرونا باید الكترونیكی برگزار شود.

وی در ادامه مدعی شد که وزارت ارشاد به دنبال دخالت در امور اتحادیه استان‌های كشور و مهندسی كردن است تا افراد مد نظر وارد هیئت مدیره شوند و اتحادیه‌ استان‌های مختلف هم صددرصد مخالف هستند.

اسلامی تصریح كرد: در قانون و اساسنامه اتحادیه‌های استانی، وزارت ارشاد به‌عنوان یک دستگاه ناظر معرفی شده است نه متولی اتحادیه تشكل‌های قرآنی؛ بنابر این متولی برگزاری انتخابات در اساسنامه، هیئت مدیره‌های اتحادیه‌ها هستند. علاوه بر وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی هم به‌عنوان ناظر بر روند انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی نظارت می‌كنند و این‌ متون صریح اساسنامه اتحادیه تشكل‌های قرآنی در سطح كشور است، اما فعلاً در حال مذاکره با وزارت ارشاد هستیم تا بتوانیم مشكل را برطرف كنیم.

وی با بیان اینكه هنوز زمان برگزاری انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی مشخص نیست، افزود: پیش از این تاریخ برگزاری انتخابات را اعلام كردیم، اما وزارت ارشاد درخواست كرد تا كارگروه اتحادیه كشوری درباره زمان برگزاری انتخابات و شیوه آن به نتیجه برسد؛ بنابر این فعلاً صبر كردیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

اسلامی در پایان یادآور شد:‌ اكنون بحث شیوع كرونا بسیار جدی و رعایت پروتكل‌های بهداشتی مهم است و به این قضیه تأكید فراوان داریم، اما هم‌اكنون به دلیل تعویق انتخابات اتحادیه استانی دچار مشكلات شده‌ایم. به ‌عنوان مثال اكنون بانک حساب اتحادیه استان فارس را بسته، زیرا تاریخ قانونی مجمع گذشته است، گرچه در حال پیگیری رفع این مشكل هستیم.

ایکنا، آماده انتشار پاسخ‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادعای مطرح‌شده در این گفت‌وگوست.

انتهای پیام
captcha