نکات ضروری استفاده از عابر بانک در شرایط شیوع کرونا
کد خبر: 3931099
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

نکات ضروری استفاده از عابر بانک در شرایط شیوع کرونا

رئیس کمیته مدیریت بحران دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) شیراز، عابر بانک‌‌ها را یکی از محل‌‌های انتقال ویروس کرونا برشمرد و به بیان نكاتی در این باره پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، مجید نجفی کلیانی، رئیس کمیته مدیریت بحران دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) شیراز  امروز، 3 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اماکن ناقل ویروس کرونا، عابر بانک‌ها هستند، بنابراین برای پیشگیری از انتقال ویروس، هنگام کار با عابر بانک از دستکش‌های یک‌بار مصرف یا دستمال کاغذی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: چنانچه به عابر بانک‌‌ها مراجعه کردیم، مسائل بهداشتی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنیم، زیرا دستگا‌ه‌‌های خودپرداز یا عابر بانک‌‌ها، دستگاه‌‌های پول شمار، دستگاه‌‌های نوبت‌دهی خودکار و رد و بدل شدن اسکناس می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد.

نجفی ادامه داد: پیش از مراجعه به بانک‌‌ها و یا استفاده از دستگاه‌‌های خودپرداز از تمیز بودن دست‌‌های خود مطمئن شویم و در صورت وجود صف، فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنیم.

رئیس کمیته مدیریت بحران دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) شیراز توصیه کرد: سعی کنیم هنگام کار با این دستگاه‌ها و در مدت انجام عملیات بانکی، هرگز دست خود را به بینی، چشم ‌ها و دهان نزنیم.

وی افزود: پس از اتمام عملیات بانکی چنانچه از دستمال کاغذی یا دستکش یکبار مصرف استفاده کرده‌‌ایم، آن را در محیط رها نکنیم و در سطل زباله درب‌دار بیندازیم.

نجفی گفت: هنگامی که از بانک خارج شدیم و یا عملیات انتقال به پایان رسید، دستان خود را با آب و صابون شست‌وشو داده و یا از محلول‌‌های ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

رئیس کمیته مدیریت بحران دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه(س) شیراز تأکید کرد: سعی کنیم تا حد ممکن از پول نقد استفاده نکنیم و عملیات پرداخت و انتقال وجه را به‌صورت اینترنتی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha