آموزش منظم مدافعان سلامت در فارس
کد خبر: 3931082
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴

آموزش منظم مدافعان سلامت در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری دوره‌های بازآموزی نحوه مراقبت از بیماران کووید ۱۹ برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 3 آبان‌ماه در یکصد و نودمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس استان فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع)، با اشاره به آمار بالای ابتلا به کروناویروس در استان و حجم بالای مراجعان به بیمارستان‌ها و بخش‌های کووید ۱۹، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های مختلف کادر درمان را موجب ارتقای فرآیندهای مراقبت از بیماران دانست.

وی ضمن بررسی آمار ابتلا در شهرستان‌های مختلف استان، اعزام تیم‌های نظارتی و پیگیری به مناطق مختلف استان، به‌ویژه شهرهای دارای آمار بالای شیوع را مورد تاکید قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیریت هرچه بهتر این اپیدمی را نیازمند تقویت همکاری بین‌بخشی، به ویژه در شهرستانهای استان عنوان کرد و از تیم‌های اعزامی به شهرستان‌ها خواست تا در این زمینه پیگیری لازم صورت گیرد.

لطفی با اشاره به گذشت هشت ماه از اپیدمی کروناویروس، تأکید کرد: طولانی شدن مدت این اپیدمی نباید موجب عادی شدن آن و کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران در بخش‌های کووید۱۹ و علت‌های مرگ و میر جانباختگان در طی روزهای اخیر را مورد بررسی قرار داد.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت بستری بیماران مشکوک و دارای علامت در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه کووید ۱۹ بیمارستان‌های استان را به اعضای این ستاد ارائه کرد.

بررسی فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان با توجه به حجم بالای مراجعه طی روزهای اخیر، از دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود.

انتهای پیام
captcha