اهدای ۳۴۰۰ کتاب کمک درسی به کتابخانه‌های عمومی فارس
کد خبر: 3931044
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

اهدای ۳۴۰۰ کتاب کمک درسی به کتابخانه‌های عمومی فارس

در طرح خیرخواهانه بنیاد آموزشی قلم‌چی، ۳ هزار و ۴۷۲ جلد کتاب کمک درسی به ۱۹۳ کتابخانه عمومی استان فارس اهدا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در ادامه طرح اهدای کتاب بنیاد آموزشی قلم‌چی به کتابخانه‌های عمومی کشور، در برنامه‌ای در شهر شیراز با حضور رمضانعلی محسنی، نماینده بنیاد قلم‌چی، 3 هزار و 472 جلد کتاب کمک درسی به ارزش بیش از یک میلیارد و 960 میلیون ریال کتاب به 193 کتابخانه عمومی در استان فارس اهدا شد.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، 3 آبان‌ماه در جمع خبرناگران ضمن قدردانی از این اقدام خیرخواهانه گفت: کتاب‌های کمک آموزشی از نیازهای اصلی کتابخانه‌های عمومی است و افراد بسیاری برای امانت این کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: کتاب‌های کمک‌درسی عمرشان در کتابخانه‌های عمومی زود تمام می‌شود و باید جایگزین شوند؛ بنیاد قلم‌چی تاکنون در مراحل مختلف منابع کمک درسی ارزشمندی را به کتابخانه‌ها ارسال کرده است.

منوچهری یادآور شد: این بنیاد در ادامه برنامه‌های خیرخواهانه خود، تفاهم‌نامه‌ای با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منعقد کرده است که براساس این تفاهم در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و اهدای منابع به کتابخانه‌های عمومی همکاری داشته است.

رمضانعلی محسنی، نماینده بنیاد قلم‌چی نیز با اشاره به اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه پروژه سال گذشته انجام شد، گفت: در این طرح تا اسفند 1398، اهدای منابع کمک درسی به کتابخانه‌های عمومی 25 استان کشور انجام شد که در فارس به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه کتاب استانی این طرح انجام نشد.

وی تصریح کرد: در طرح اهدای کتاب، به 193 کتابخانه عمومی استان فارس کتاب‌های آموزشی بنیاد قلم‌چی تعلق گرفت که این کتابخانه‌ها در تمامی مقاطع از ابتدایی تا کنکوری و چاپ سال‌های 98 و 99 است. در مجموع بیش از یک میلیارد و 960 میلیون ریال کتاب به استان فارس اهدا شد که برای هر کتابخانه بسته‌ای در حدود 10 تا 15 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

محسنی با اشاره به هدف این بنیاد از اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: بنیاد قلم‌چی از سال ۱۳۸۴ برای گسترش آموزش و دانش، وقف عام شد و از آن زمان تاکنون در امر مدرسه و کتابخانه‌سازی و تجهیز آن‌ها فعالیت داشته است. از اهداف وقف این سازمان این است که علاوه بر فعالیت‌های سخت‌افزاری، در حوزه آموزش هم اقدام کند که طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی بر همین اساس انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، پیش از این نیز بنیاد آموزشی قلم‌چی همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس، ۱۸۷۶ نسخه کتاب معادل ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۳۸ کتابخانه عمومی شهری در استان فارس اهدا کرد.

انتهای پیام
captcha