راهبرد حاكمیت باید از ناحیه علم بیاید / لزوم هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای رفع مشكلات
کد خبر: 3930698
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸

راهبرد حاكمیت باید از ناحیه علم بیاید / لزوم هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای رفع مشكلات

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با تأكید بر اینكه راهبرد حاكمیت باید از ناحیه علم بیاید، گفت: شاید حاكمیت به لحاظ مادی به علم كمك دهد، اما این علم است كه به حاكمیت می‌گوید به كدام طرف حركت كند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس شامگاه چهارشنبه، 30 مهرماه در مراسم كلنگ‌زنی احداث بنای مدرسه علمیه نورالثقلین شهرستان فسا كه به‌مناسبت دهه وقف برگزار شد، به حدیث «العلم سلطان» اشاره كرد و گفت: علم هم باعث ایجاد حركت و تكاپو برای پیشرفت شده و هم احترام می‌آورد.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه راهبرد حاكمیت باید از ناحیه علم بیاید، شاید حاكمیت به لحاظ مادی به علم كمك دهد، اما این علم است كه به حاكمیت می‌گوید به كدام طرف حركت كند، گفت: اگر علم محقق شد، قاعدتاً باید بتواند مشكل جامعه را برطرف كند.

امام جمعه شیراز بر اهمیت هم‌افزایی حوزه و دانشگاه برای رفع مشكلات جامعه تأكید كرد و گفت: در جاهایی كه پاسخ نمی‌گیریم و نمی‌توانیم مشكلی را حل كنیم باید حوزه و دانشگاه ورود كنند و این نقش را باید علما از حوزه و دانشگاه ایفا كنند و در این زمینه باید همه به یكدیگر كمك دهیم و جای تعارف هم نیست.

تسلیم علم باشیم

وی با تأكید بر اینكه در این جایگاه باید همه تسلیم علم باشیم و علم به اتقان خودش بتواند مسیر را معین كند، گفت: از عالم هم خواسته‌اند حرفش را بزند ولو اینكه برای افراد بسیاری خوشایند نباشد ولی عالم باید سخن گوید تا جامعه اصلاح شود لذا باید این جایگاه را برای علمای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تأمین كنیم، گرچه خود اهل علم محروم شوند، ولی جامعه بهره‌مند شود.

آیت‌الله دژكام با یادآوری اینكه عالم به واسطه اینكه عالم است گاهی محرومیت می‌كشد ولی باید پذیرفت كه نقش عالم را ایفا كنیم، گفت: جایگاه علم این است كه بتواند گره‌ها را باز كند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس تأكید كرد: نظریه‌پردازی و طرح برای اشتغال و جهش تولید باید از مراكز علمی بیرون بیاید و نباید سكوت كرد و بیكار نشست و تا زمانی كه اهل علم سخن نگویند، دیگران نمی‌دانند كه چه كار كنند لذا باید این صدا از حوزه و دانشگاه شنیده شود.

انتهای پیام
captcha