فعالیت شبانه‌روزی آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در فارس
کد خبر: 3930417
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

فعالیت شبانه‌روزی آزمایشگاه‌های تشخیص كرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از فعالیت مراكز آزمایشگاهی تشخیصی كرونا ویروس در استان فارس به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته بیش از 3 هزار نمونه كرونا ویروس در آزمایشگاه‌های تشخیص مولكولی استان گرفته شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 مهرماه در یکصد و هشتاد و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از انجام سه هزار و ۱۵۱ تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان در طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وی با بررسی مصوبه‌های پیشین ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأکید بر اهمیت و حمایت مسۀلان ارشد استان و به ویژه فرمانداران در شهرستان‌ها، گفت: برای مدیریت بحران بیماری کووید ۱۹ در سطح استان، همکاری بین‌بخشی سازمان‌ها و ورود فرمانداران در شهرستان‌ها بسیار تأثیرگذار است.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، بیان کرد: مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در استان به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس و همچنین بررسی عوامل تأثیرگذار در افرایش ضریب ابتلای کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ پرداخت.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، درباره شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

دیگر مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز دیگر عضو این نشست بود که از برگزاری نشست‌های مشترک روزانه رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان با فرمانداران در راستای مقابله و مدیریت کرونا در مناطق تحت پوشش خود، خبر داد.

اکبر امیری، مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی فارس نیز در این نشست از کمیته علمی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های علمی با موضوع بیماری کووید۱۹ ویژه کادر درمانی این سازمان قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha