فراگیری راه سعادتمندی از مدارس / پیشرفت 90 درصدی جمع‌آوری بخاری نفتی در مدارس فارس
کد خبر: 3930404
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

فراگیری راه سعادتمندی از مدارس / پیشرفت 90 درصدی جمع‌آوری بخاری نفتی در مدارس فارس

مدیركل نوسازی مدارس فارس با بیان اینكه مدرسه محور توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ا‌ی است و هر اتفاقی در مملکت یا در زندگی شخصی افراد صورت می‌گیرد، از مدرسه شروع می‌شود، گفت: می‌توانیم انسان سعادتمند بودن را از مدرسه یاد بگیریم.

به گزارش ایكنا از فارس، سرفراز موصلی، مدیرکل نوسازی مدارس فارس امروز، 29 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به اجرای پویش ملی «آجر به آجر» گفت: این پویش با هدف جذب مشاركت همگانی در ساخت مدارس حتی با یك آجر در استان فارس همزمان با سراسر كشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه هنوز اهمیت بحث مدرسه‌سازی به مردم منتقل نشده است، گفت: نقش مروجان كار مدرسه‌سازی كمتر از نقش خیر مدرسه‌ساز نیست.

موصلی، اولویت نخست این پویش را ترویج فرهنگ مشاركت برشمرد و گفت: به عبارت دیگر در قالب این پویش می‌خواهیم اول به دانش‌آموزان و بعد به عموم مردم بگوییم كه مدرسه محور توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ا ی است و هر اتفاقی در مملکت یا در زندگی شخصی افراد صورت می‌گیرد، از مدرسه شروع می‌شود و می‌توانیم یک انسان سعادتمند بودن را از مدرسه یاد بگیریم.

مدیركل نوسازی مدارس فارس با تأكید بر اینكه با این پویش می‌خواهیم بگوییم كه مدرسه‌سازی و نگه‌داری از مدارس مهم است، گفت: مدرسه باید شیک‌ترین ساختمان یک محله باشد، یعنی زیبا باشد تا به محض اینکه در مدرسه باز شود، دانش‌آموزان به داخل آن هجوم آورند.

وی با تصریح اینكه بخشی از كمبودهای مدرسه‌سازی با اجرای پویش «آجر به آجر» برطرف می‌شود، گفت: روش‌های متفاوتی در اجرای این پویش انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم تا مدارس تخریبی را ساماندهی كنیم البته طی دو سال گذشته بخش عمده‌ای از این مدارس ساماندهی شده‌اند.

موصلی، شهرك‌های صدرا و لپویی را دو نقطه دارای مشكل فضای آموزشی در شیراز اعلام كرد و گفت: طبق ماده 18 قانون شورای آموزش و پرورش، متولی تأمین فضاهای آموزشی در شهرك‌ها، شركت‌های عمران آن‌جاست.

مدیركل نوسازی مدارس فارس اضافه كرد: البته پروژه‌هایی در این دو شهر در دست اجرا داریم كه حداقل 5 پروژه در صدرا و در لپویی 4 پروژه در دست اقدام داریم.

وی در خصوص اعتبارات مورد نیاز جهت نوسازی مدارس استان نیز گفت: در سال 99 افقی جذب اعتبار 130 میلیارد تومان از منابع خیرین تعریف كردیم كه اكنون بر اساس برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم و منابع دارد تأمین می‌شوند و معادل همین مبلغ هم از اعتبارات دولتی برای تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه تمام هزینه می‌كنیم كه تا امروز 50 میلیارد تومان آن محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال مالی كه تیرماه سال آینده است، مابقی اعتبارات آن تأمین شود.

موصلی به بحث سیستم گرمایشی مدارس نیز اشاره كرد و گفت: طرحی در استان فارس برای جمع‌آوری قریب 6 هزار بخاری نفتی در مدارس اجرا كردیم چرا كه بیشترین تعداد بخاری نفتی مدارس در استان فارس وجود داشت و بحمد الهی در این طرح پیشرفت 90 درصدی داشتیم و تنها 10 درصد آن‌ها باقی مانده است.

مدیركل نوسازی مدارس فارس اظهار كرد: در سال 98 نیز تمام مدارس خشت و گلی را در استان فارس جمع‌آوری كردیم و در حال حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی كه در حال بهره‌برداری باشد، در این استان نداریم.

وی با بیان اینكه قریب 780 مدرسه در استان فارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: در استان فارس هنوز مدارس كانكسی داریم كه این مسئله دو دلیل دارد، یكی در مناطقی كه جمعیت دانش‌آموزی رو به كاهش است و دیگری در مناطقی كه جمعیت دانش‌آموزی به دلیل مهاجرت‌ بی‌رویه از روستاها به شهرها به شدت افزایش می‌یابد و در این دو صورت چاره‌ای جز استفاده از مدارس كانكسی نداریم.

موصلی، كمترین سرانه فضای آموزشی را در شیراز اعلام كرد و گفت: قریب 120 مدرسه در شیراز داریم که نیازمند تخریب و بازسازی هستند و در حال حاضر 75 پروژه مدرسه‌سازی در این كلان‌شهر در سال 98 استارت خورده است.

انتهای پیام
captcha