شمار مبتلایان به كرونا در فارس از مرز 70 هزار نفر گذشت
کد خبر: 3930402
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

شمار مبتلایان به كرونا در فارس از مرز 70 هزار نفر گذشت

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشكی شیراز شمار مبتلایان به كروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاكنون از مرز 70 هزار نفر گذشت.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 29 مهرماه در استودیو سلامت این دانشگاه با اعلام بستری هزار و ۸۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان، گفت: از این تعداد ۱۷۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU بستری بوده و مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی از انجام ۳۳۲ هزار و ۸۴۰ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای بیش از ۷۰ هزار و ۷۰۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به قطعیت رسیده است.

اكبری با ابراز تأسف از مرگ ۱۳ هم‌استانی طی ۲۴ ساعت گدشته در استان، مجموع آمار جان‌باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، یك‌هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه این گزارش با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۶۲ هزار و ۴۵۵ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹ گفت: کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا دچار خستگی مفرط شده‌اند، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها دچار محدودیت شده و مجموعه سلامت فارس با بحران جدی مواجه شده است.

اكبری از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شست‌وشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام
captcha