شیوه فعالیت مساجد فارس در شرایط محدودیت‌های كرونایی
کد خبر: 3930015
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

شیوه فعالیت مساجد فارس در شرایط محدودیت‌های كرونایی

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به شیوه فعالیت مساجد در شرایط محدودیت‌های كرونایی گفت: درب مساجد و حسینیه‌ها باز است و نمازهای جماعت با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اقامه می‌شوند اما غیر از برگزاری نماز جماعت، كلیه فعالیت‌ها اعم از برگزاری جلسات، محافل، مراسم و همایش ممنوع است.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در فعالیت مساجد و حسینیه‌های سطح استان به دلیل شرایط موجود شیوع كرونا گفت: طبق مصوبه آخرین جلسه ستاد مقابله با كرونای استان فارس، فعالیت مساجد و مصلی‌های نماز جمعه در سطح استان محدود شده است.

وی افزود: البته درب مساجد و حسینیه‌ها باز است و نمازهای جماعت با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اقامه می‌شوند اما غیر از برگزاری نماز جماعت، كلیه فعالیت‌ها اعم از برگزاری جلسات، محافل، مراسم و همایش در مساجد و حسینیه‌ای ممنوع است تا اینكه این شرایط را پشت بگذاریم.

سلمان‌زاده با بیان اینكه طبق اعلام ستاد مبارزه با كرونا این محدودیت‌ها فعلاً تا دوم آبان‌ماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: تداوم این محدودیت‌ها یا رفع آن‌ها منوط به ستاد مبارزه با كروناست و ما آمادگی همه نوع همكاری با این ستاد را داریم.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس از فعالیت 5 هزار مسجد، حسینیه، تكیه و امامزاده در سطح استان خبر داد كه در آن‌ها نمازهای جماعت به‌صورت یومیه اقامه می‌شوند و ادامه داد: از این تعداد 400 مسجد و حسینیه در شیراز فعالیت می‌كنند.

وی این نكته را یادآور شد كه از ابتدای شیوع كرونا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب كه فرمودند تصمیمات ستاد مقابله با كرونا لازم‌الاجراست، ما همه نوع همكاری با این ستاد داشته‌ایم و بحمد الهی همه ائمه جماعات مساجد نیز در این زمینه همكاری‌های لازم را دارند.

انتهای پیام
captcha