آموزش مباحث تفسیری قرآن در مناطق عشایری كشور
کد خبر: 3929772
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

آموزش مباحث تفسیری قرآن در مناطق عشایری كشور

یكی از فعالیت‌هایی كه گروه تبلیغی عشایر سیار از سوی مبلغان عضو ستاد تفسیر قرآن قم در طول سال انجام می‌دهد، ارائه مباحث و آموزش‌های تفسیر قرآن در مناطق عشایری در نقاط مختلف كشورمان است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر نجفی، مسئول فرهنگی گروه تبلیغ عشایر سیار و عضو ستاد تفسیر قرآن قم، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه گروه تبلیغ عشایری از سال 90 فعالیت رسمی خود را در مناطق عشایری كشور آغاز كرده است، گفت: از سوی این گروه در طول سال و در ایام و مناسبت‌های مختلف مبلغانی به مناطق عشایری كشورمان اعزام می‌شوند. فعالیت‌های این گروه نه تنها انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه عشایری است بلكه رسیدگی به خانواده‌های كم‌بضاعت و تلاش برای رفع محرومیت‌زدایی را نیز شامل می‌شود.

نجفی برپایی موكب حضرت ابوالفضل(ع) ایل قشقایی را یكی از فعالیت‌های این گروه برشمرد و افزود: این موكب هر ساله در ایام اربعین حسینی در جاده نجف به كربلا برپا می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع كرونا در بین‌الحرمین شیراز و در جوار حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برپا شد.

مسئول فرهنگی گروه تبلیغ عشایری سیار گفت:‌ در ایام شیوع كرونا فعالیت‌های فرهنگی خود را تعطیل نكردیم، بلكه آن را به بستر فضای مجازی منتقل كردیم كه از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های مختلف ماه مبارك رمضان، عید غدیر و ماه محرم اشاره كرد. البته در مناطقی كه امكان برگزاری مراسم با رعایت پروتكل‌های بهداشتی وجود داشت نیز اقدام به برپایی مراسم مناسبتی و اجرای برنامه‌های میدانی كردیم.

وی با بیان اینكه یكی از فعالیت‌های فرهنگی گروه تبلیغی عشایری سیار، آموزش‌ قرآن كریم است، اظهار کرد: اغلب فعالیت‌های سیستمی و كلاسیك تفسیر قرآن كریم در مراكز علمی، حوزوی و دانشگاهی نظیر حوزه‌های علمیه قم، تهران، اصفهان و غیره بوده است، اما فعالیت‌های تفسیری را هم در مناطق عشایری انجام داده‌ایم.

رنجبر بیان كرد: در مناطق ایلات عشایر آموزش‌های ابتدایی و مباحث تفسیری قرآن را به جامعه مخاطب ارائه می‌كنیم و به‌ طور كلی سخنرانی‌ها و منبرهایی كه در میان ایلات عشایر برگزار می‌كنیم، همگی بر مبنای آیات قرآن و مباحث تفسیری آن است. فعالیت گروه ما در مناطق عشایری نظیر سمیرم، كازرون، شهرضا، فیروزآباد، قیر و كارزین، فراشبنده و غیره است كه در مناسبت‌های مختلف در این مناطق حضور می‌یابیم.

انتهای پیام
captcha