استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد / مرگ 1018 نفر تاكنون
کد خبر: 3928639
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد / مرگ 1018 نفر تاكنون

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه ۱۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، سید روح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 20 مهرماه در استودیو سلامت دانشگاه با بیان اینکه ۱۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان فارس در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و باید همه مردم در قبال پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری احساس مسؤلیت داشته باشند.

وی با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا، بستری و فوت در استان افزود: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضرور و شست‌وشوی مرتب دست‌ها است.

حسینی گفت: متأسفانه 11 نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۳۱۲ هزار و ۷۳۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت‌دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۶۲ هزار و ۳۳۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۵۵ هزار و ۶۴۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۰۹ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های کووید تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام
captcha