تقویت فرهنگ حیا با حمایت از تولیدات داخلی در حوزه مد و لباس
کد خبر: 3928428
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

تقویت فرهنگ حیا با حمایت از تولیدات داخلی در حوزه مد و لباس

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس معتقد است، حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد دلگرمی برای طراحان حوزه مد و لباس که با علاقه‌مندی کارهای مناسبی را طراحی می‌کنند، موجب تقویت فرهنگ حیا، عفاف و حجاب می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیده معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 19 مهرماه در بازدید از دو مرکز خانه مد و مؤسسه طراحی و تولید لباس بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مختلف هنرمندان و متخصصان این رشته تأکید کرد.

وی در نشستی که با تعدادی از طراحان و تولیدکنندگان لباس داشت به گفت‌وگو و بررسی مسائل و مشکلات طراحان مد و لباس و تولیدکنندگان پوشاک پرداخت و تأثیر کرونا بر وضعیت کسب و کار آنان را بررسی كرد.

راه‌اندازی و حمایت از انجمن‌های مد و لباس از جمله درخواست‌های مطرح شده طراحان در این نشست بود که دستغیب در این زمینه گفت: این انجمن‌ها می‌توانند خلأهای موجود برای معرفی طراحان به جامعه مخاطب و زمینه فروش تولیدات را فراهم كنند.

دستغیب ادامه داد: در این راستا با حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد دلگرمی برای طراحانی که با علاقه‌مندی کارهای مناسبی را طراحی می‌کنند و موجب تقویت فرهنگ حیا و عفاف و حجاب می‌شوند، جهش تولید نیز ایجاد می‌شود.

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، فضای مجازی را یک فرصت خوب برای معرفی تولیدات طراحان بیان کرد و افزود: چنانچه حمایت‌ها و همکاری‌ها بیشتر شود می‌توان امیدوار بود که هنرمندان رشته طراحی لباس و تولیدات داخلی بتوانند با بازارهای خارجی رقابت کنند و به دنبال آن امکان کاهش واردات پوشاک خارجی ایجاد شود.

وی در پایان با قدردانی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که فعالیت‌های خوبی در حوزه مد و لباس استان دارد و به برگزاری نمایشگاه‌های سالانه اقدام می‌كند، گفت: سازمان‌های مرتبط با موضوع در استان از جمله آموزشکده‌های فنی دختران، دانشگاه‌هایی که رشته طراحی دارند، اداره صنعت و معدن و تجارت، اصناف و اتاق بازرگانی و سایر مؤسسات فرهنگی باید در زمینه تقویت موضوع مد و لباس با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha