بیانیه گام دوم انقلاب؛ محور تفاهم گروه‌های سیاسی برای پیشرفت كشور
کد خبر: 3928375
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

بیانیه گام دوم انقلاب؛ محور تفاهم گروه‌های سیاسی برای پیشرفت كشور

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه بیانیه گام دوم انقلاب در پی انتقال میراث عظیم انقلاب به نسل آینده است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کاملاً منصفانه و فراجناحی نوشته شده و می‌تواند محور تفاهم گروه‌های سیاسی دلسوز برای پیشرفت کشور باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس امروز، 19 مهرماه در نشستی با تشکل‌های دانش‌آموزی، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسؤلان و کارشناسان فرهنگی هنری نواحی چهار گانه شیراز گفت: بیانیه گام دوم نقشه راه روشنی مبتنی بر امید واقع‌بینانه و خوش‌بینی مؤمنانه است که در پی انتقال هوشمندانه میراث عظیم انقلاب به نسل آینده نگارش شده است.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری تبیین و ارائه شده است، کاملاً منصفانه و فراجناحی نوشته شده و می‌تواند محور تفاهم همه گروه‌های سیاسی دلسوز برای پیشرفت کشور باشد.

خادمی با اشاره به اینکه این بیانیه حتی یک کلمه و واژه اضافه ندارد و کلمات با دقت و هوشمندانه در کنار هم چیده شده است و بسیار پرمحتواست، گفت: اگر بیانیه با دقت و حوصله مورد مطالعه قرار گیرد برای ادامه درست مسیر انقلاب و چراغ راهی در تاریکی ایجادشده به دست سیاست ‌بازان لیبرال و غرب‌گراست که علی‌رغم میل آنان، افق بسیار روشنی از آینده را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این بیانیه از نظر مقام معظم رهبری به‌اندازه‌ای مهم بوده که ایشان فرموده‌اند: بنده معمولاً در مورد نوشته‌های خود اصرار نمی‌کنم روی آن کار کنند ولی در این مورد اصرار دارم کار شود (تبیین شود).

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس، نکات اساسی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را موقعیت زمانی حساس، منصفانه و فراجناحی، ادیبانه، غنی و ماندگار، شبهات و ابهامات، نقشه راه آینده انقلاب، امیدآفرین و خنثی‌کننده جنگ روانی دشمن معرفی کرد.

خادمی افزود: باید دغدغه مقام معظم رهبری در اجرائی و عملیاتی شدن بیانیه، به فراموشی سپردن آن مثل بسیاری از دیگر مطالبات رهبری، بسنده کردن به توضیح بیانیه در سخنرانی‌ها و تابلوها و برگزاری مسابقه و دادن گزارش کار به رده‌های بالاتر مبنی بر انجام امور بیانیه، تشریفاتی برخورد کردن بیانیه، بی‌برنامگی و انفعالی برخورد کردن نیروهای انقلابی با این بیانیه و اعمال سلیقه و برداشت‌های شخصی و گزینشی و حزب محور از بیانیه را کاهش و برطرف کرده و در این راستا آموزش و پرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی با تمام نیرو فعالیت خودشان را در این زمینه انجام بدهند.

وی اظهار كرد: با توجه به فرمایش رهبری که: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مخاطب این بیانیه همه هستند و ما مسؤلان، مخاطب ویژه‌ای در این بیانیه هستیم، گفت: باید مدیران نسل فعلی، حلقه‌ی مدیریتی را برای حضور نسل جوانِ مؤمنِ آگاهِ انقلابی باز کنند، متواضعانه خطاهای خود را بپذیرند. مسؤلان باید خطوط اصلی این نقشه‌ پرافتخار را به‌عنوان دستور اقدام ملی در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و قانون‌گذاری‌ها قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

خادمی یادآور شد: دعوت به ادامه راه طبق نقشه ای روشن در افق پیش‌رو، همراه با اراده، لحاظ مسیر طی شده، دشمن‌شناسی و مراقبت انقلابی، انتخاب‌های آگاهانه و مشارکت‌های بهنگام، عبرت و هوشیاری نشاط و امید میسر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha