روش‌های آموزش‌ مفاهیم قرآن به دانش‌آموزان تقویت شود
کد خبر: 3928261
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
امام جمعه نیمروز:

روش‌های آموزش‌ مفاهیم قرآن به دانش‌آموزان تقویت شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشکی بیان کرد: در کنار ضرورت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید به پرورش و تقویت آموزش‌های دینی و قرآنی هم توجه شود و از همه مؤمنان و خیرین نوعدوست درخواست می‌شود به رفع نیازهای اولیه خانه‌های قرآن، مساجد و مدارس اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشکی، امام جمعه نیمروز، 18 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش عموم مردم به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در روایتی می‌فرماید «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْإِحْدَى وَ الْخَمْسِينَ وَ زِيَارَةُ الْأَرْبَعِينَ وَ التَّخَتُّمُ بِالْيَمِينِ وَ تَعْفِيرُ الْجَبِينِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏؛ علامت‌های مؤمن (شیعه) پنج چیز است: خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه‌روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی را در سجده بر خاک نهادن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز» این حدیث اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی را تصریح می‌کند.

امام جمعه نیمروز با بیان اینکه بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، همه معصومین(ع) بر ضرورت توجه به زیارت قبر آن حضرت که دارای برکات و آثار متعدد دنیوی و اخروی است، سفارش کرده‌اند، گفت: معصومین(ع) زیارت قبر حضرت سیدالشهدا(ع) را محوری برای وحدت مسلمین قرار دادند. کسانی که با سرودن و خواندن شعر در وصف جانفشانی‌های حضرت سیدالشهدا(ع) که از ارزش‌های اسلام ناب محمدی است، همت می‌کردند همواره مورد توجه و حمایت ائمه اطهار(ع) قرار می‌گرفتند.

وی تربت پاک مرقد مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را شفابخش همه دردها و آلام جسمی و روحی دانست و بیان کرد: دوای بسیاری از دردها در تربت حضرت سیدالشهدا(ع) نهفته شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی نیمروز سپس به حضور پرشور مرزداران ولایتمدار و غیرتمند این شهرستان در مراسم اربعین حسینی پرداخت و گفت: اربعین روز زنده نگهداشتن یاد حماسه‌ها و رشادت‌های حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ رمز ماندگاری نهضت حسینی و مایه پایبندی عشاق اهل بیت(ع) به مکتب سرخ شهادت است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های ستاد مبارزه با کرونا در منطقه سیستان و قدردانی از زحمات کادر درمانی درگیر با کرونا، که با جدیت و به‌صورت شبانه‌روزی به درمان و مداوای بیماران درگیر با این بیماری نوظهور و مهلک مشغول هستند، اظهار کرد: اعتنا و پایبندی مردم فهیم و قانونمند در استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عمل به تذکرات جدی مسئولان و به‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم جهت اطلاع‌رسانی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در منطقه سیستان موجب شد، تا کمترین آمار تلفات مبتلایان به این بیماری را در منطقه سیستان شاهد باشیم.

خطیب جمعه نیمروز به ضرورت ارتباط بیشتر اولیای دانش‌آموزان با آموزگاران و دبیران مخصوصا در سال تحصیلی جاری که به‌واسطه شرایط موجود تحصیل و تدریس تا حدودی سخت‌تر شده ‌است، اشاره کرد و گفت: در کنار ضرورت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید به پرورش و تقویت آموزش‌های دینی و قرآنی هم توجه شود. در همین راستا از همه مؤمنان و خیرین نوعدوست درخواست می‌شود به رفع نیازهای اولیه خانه‌های قرآن، مساجد و مدارس اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به لزوم حفظ و ترویج سنت حسنه وقف، تأکید کرد: شایسته است در هر شهر و روستا افرادی که از تمکن مالی بهتری برخوردار هستند بخشی از اموال خود را وقف امور خیریه کنند. نمایندگی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در تمام کشور با تمام توان در راه صیانت و اجرای نیت‌های خیرخواهانه خیرین نیک‌کردار آماده‌اند. وقف همان‌طور که از نامش پیداست یک صدقه جاریه است، فردی که بخشی از ثروتش را وقف امور خیریه می‌کند، آن مال را از دست نداده ‌است، بلکه آن را به یک ثروت دائمی و اخروی و صدقه جاریه‌ای تبدیل کرده‌ است که در روز قیامت به‌واسطه آن بخشی از گناهانش بخشوده خواهد شد.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha