رسانه هزینه حاكمیت را برای اداره جامعه كاهش می‌دهد
کد خبر: 3928170
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰

رسانه هزینه حاكمیت را برای اداره جامعه كاهش می‌دهد

مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینكه دشمنان با استفاده از رسانه‌های مختلف و معاند همواره سعی بر تفرقه‌اندازی در كشور را دارند، گفت: رسانه هزینه حاكمیت را برای اداره جامعه كاهش می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس شامگاه پنج‌شنبه، 17 مهرماه در دومین نشست صمیمی با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما با دارا بودن ١٦٠ شبكه رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی، مأموریت و اهداف جمهوری اسلامی ایران را در سه حوزه ملی، محلی و بین‌المللی پیش می‌برد.

وی با بیان اینكه دشمنان با استفاده از رسانه‌های مختلف و معاند همواره سعی بر تفرقه‌اندازی در كشور را دارند، گفت: رسانه هزینه حاكمیت را برای اداره جامعه كاهش می‌دهد لذا تقویت همه جانبه رسانه ملی با توجه به کارکرد منحصر به‌فرد آن باید دغدغه همه مدیران و مسؤلان باشد.

سهرابی با اشاره به جایگاه و نقش مجلس شورای اسلامی در حمایت از صدا و سیما و دیگر ارکان نظام یکی از راه‌های تقویت رسانه ملی را تلاش برای دستیابی به ماهواره ملی برشمرد و افزود: ماهواره ملی یعنی رساندن صدا و تصویر ملت ایران به اقصی نقاط جهان بدون دغدغه اخلال دشمنان در امر سیگنال‌رسانی.

مدیركل صدا و سیما مركز فارس با بیان اینكه در حوزه سیگنال‌رسانی تفاهم‌نامه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است، گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است سازمان برنامه و بودجه ٥٠ درصد از اعتبارات این طرح را كه حدود ٩٠ میلیارد تومان است را تقبل كند و امیدواریم که در قالب این تفاهم‌نامه تا پایان سال یک سوم مبلغ مذکور تخصیص یابد.

وی با تصریح اینكه صدا و سیما به خصوص در آموزش مقابله با كرونا اقدامات بسیاری انجام داد، گفت: در بحث مقابله با كرونا صدا و سیما با تهیه برنامه‌های آموزشی به این مقوله مهم وارد شد و امروز در دورافتاده‌ترین نقطه فارس مردم از این آموزش‌ها از طریق رسانه ملی بهره‌مند هستند.

سهرابی به مشكلات پیش‌روی صدا و سیما نیز اشاره كرد و گفت: علاوه بر لزوم تخصیص بودجه‌ای پایدار ضروری است  امكانات تجهیزات رادیویی و تلویزیونی در ایستگاه‌ها به‌روزرسانی شود كه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با شناخت دقیق خود رسانه را برای دستیابی به این هدف یاری کنند.

مدیر كل صدا و سیما مركز فارس به برنامه‌های فاخر تولید شده در این مركز اشاره كرد و افزود: در این سال‌ها با تكیه بر نیروهای بومی تولیدات فراوانی در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای و در قالب‌های گوناگون برنامه‌سازی ساخته شده است که مستند شهید عبدالله اسكندری، نبرد ادسا و مستند شهدای فارس نمونه‌هایی از این اقدامات هستند و ان‌شاءالله ساخت سریال شهید دوران با حمایت نیروهای مسلح در دستور تولید قرار گرفته است.

وی همچنین بر ضرورت تهیه برنامه‌هایی برای بیان عملكرد نمایندگان نیز تأكید كرد و افزود: برنامه خانه ملت برای پخش در رادیو و تلویزیون استانی تدارك دیده شده است.

یادآور می‌شود، در این نشست نمایندگان مردم استان فارس با اشاره به جایگاه و نقش صدا و سیما در پیشبرد اهداف توسعه‌ای در بخش‌های مختلف مورد نیاز جامعه حمایت از رسانه ملی را وظیفه خود دانسته و علاوه بر این پشتیبانی توقعات و انتظارات خود  و حوزه‌های انتخابیه را از رسانه ملی و همچنین صدا و سیمای مرکز فارس بیان کردند.

انتهای پیام
captcha