شهادت مدافعان سلامت هر روز ادامه دارد
کد خبر: 3927724
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

شهادت مدافعان سلامت هر روز ادامه دارد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس کرونا تمام انرژی و توان نظام سلامت را گرفته است، گفت: روزی نیست که خبر شهادت یکی از همکاران را نشنویم.

به گزارش ايكنا از فارس، علی‌رضا رئيسي، معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور امروز، 15 مهرماه در در نشست ستاد اجرایی پزشک خانواده شهری استان فارس در آستانه اربعین حسینی با ابراز امیدواری برای پایان ویروس منحوس کرونا گفت: این ویروس همه انرژی و توان نظام سلامت را گرفته است و روزی نیست که خبر شهادت یکی از همکاران را نشنویم.

وي ضمن قدردانی از پزشکان خانواده به پاس تلاش و نقش موثری که در مقابله با کووید ۱۹ داشته‌اند، افزود: راه‌اندازی خانه‌های بهداشت عشایر به‌عنوان یک حرکت خوب و بزرگ برای نظام سلامت کشور، از شیراز مهد فرهنگ و علم پزشکی بوده است که امیدواریم در تمام کشور توسعه یابد.

رئیسی، یکی از توانمندی‌‌های کشور در مقابله با بیماری‌ها را وجود نظام شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد که در سطح روستاها و شهرها در حال اجرا است و اظهار کرد: اگر این نظام نبود، بیمارستان‌ها توان پذیرش این حجم بیماران را نداشتند.

وی حضور پزشک خانواده به ویژه در شرایط بحرانی را بسیار موثر دانست و گفت: در حال حاضر اجرای برنامه پزشک خانواده همانند روزهای سخت آغازین اجرای آن نیست، فرهنگ‌سازی شده، پرونده الکترونیک راه‌اندازی و زیرساخت‌ها فراهم شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: مصمم هستیم با حمایت وزیر بهداشت تا پایان امسال اکثر استان‌های کشور تحت پوشش پزشک خانواده قرار بگیرد.

رئیسی با بيان اينكه حضور پزشکان خانواده در فارس یکی از دلایل مدیریت موفق در مقابله با کرونا ویروس بوده است، ادامه داد: با توجه به پیشرو بودن فارس و مازندران در اجرای برنامه پزشک خانواده، لازم است برای ارتقا، تقویت و رفع چالش‌های موجود راهکار ارائه شود.

وی اظهار کرد: با ورود پزشکان خانواده در امر غربالگری، مرحله اول و دوم این برنامه به‌طور کامل انجام شد و امیدواریم شاخص‌های بهداشتی در فارس همچنان بهبود یابد.

انتهای پیام
captcha