بهترین راه رفع معضل بیكاری، توجه به آموزش‌های مهارتی است
کد خبر: 3927481
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

بهترین راه رفع معضل بیكاری، توجه به آموزش‌های مهارتی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با تأکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌ها در مسیر مدیریت و رفع معضل بیکاری، توجه به آموزش‌های مهارتی است، افزود: نظام‌های آموزشی موفق در دنیا با توجه به آموزش‌های مهارتی، بیکاری را حل کرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، حشمت كوشكی، مدیركل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس امروز، 14 مهرماه در جلسه شورای مهارت فارس که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای برگزار شد، بیان کرد: امروز یکی از بزرگترین معضلاتی که به عنوان ابرچالش مطرح است، موضوع بیکاری است که در ریشه در تمام مناسبات فرهنگی، اجتماعی و ... دارد.

وی، یکی از بهترین راه‌ها در مسیر مدیریت و رفع معضل بیکاری را توجه به آموزش‌های مهارتی دانست و افزود: نظام‌های آموزشی موفق در دنیا با توجه به آموزش‌های مهارتی، بیکاری را حل کرده‌اند.

كوشكی با اشاره به انجام بالغ بر ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت طی شش ماه گذشته در استان، اظهار کرد: در این بازه زمانی دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش نیز توسط بخش خصوصی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین با اشاره به وجود ٥٠ مرکز دولتی و ٧٥٠ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد گفت: ٧ مرکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌های استان نیز طی یکسال گذشته تاسیس شده است.

وی، تأسیس اولین مرکز جواز زندان کشور، ارائه آموزش‌های مهارتی مستمر در کمپ‌های ترک اعتیاد، رشد چند برابری اجرای تعهدات در سه سال گذشته تاکنون، افتتاح اولین مرکز جوار اتاق بازرگانی  و اتخاذ رویکردهای آموزشی  در حوزه اصلاح الگوی کشت و بهینه‌سازی مصرف آب و ترویج کشت گیاهان دارویی در سطح استان را از اقدامات مهمی برشمرد که در اداره‌کل متبوع اجرایی شده است.

انتهای پیام
captcha