ادای احترام مدافعان سلامت فارس به مقام شامخ شهید شفاعت
کد خبر: 3927226
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

ادای احترام مدافعان سلامت فارس به مقام شامخ شهید شفاعت

نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در استان فارس با ادای احترام اعضای این ستاد به مقام شامخ شهید «شفاعت»، شهید مدافع سلامت فارس آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 13 مهرماه در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا ویروس استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید مدافع سلامت که از یادگاران دفاع مقدس نیز بود، خاطرات نیکی که از او در ذهن همگان به یادگار مانده و خدمات او را اثر جاویدان حیاتش نامید.

وی با پیگیری آمار شیوع در شهرستان‌های مختلف استان و به‌ویژه شهرستان‌های دارای آمار بالای ابتلا، بر ضرورت برگزاری منظم نشست‌های ستاد داخلی شبکه‌های بهداشت و درمان و نشست‌های برنامه‌ریزی مسؤلان شهرستان‌ها برای همفکری در زمینه مهار کروناویروس تأکید کرد.

لطفی، همچنین ملاک مهم ارزشیابی عملکرد شبکه‌های بهداشت و درمان استان در سال جاری را نحوه فعالیت در زمینه مهار کروناویروس عنوان کرد.

وی در ادامه ضمن پیگیری وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کروناویروس در واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشكی شیراز، اهمیت حفظ سلامت کارکنان در کنار حفظ فرآیندهای ارائه خدمت را یک اولویت مهم در بحران کروناویروس برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در بخش دیگری از این نشست پس از پیگیری مصوبات نشست‌های پیشین، به بررسی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، فرآیندهای نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، روند پذیرش و بستری بیماران و علت‌های مرگ و میر بیماران طی روزهای اخیر پرداخت.

بررسی روند واکسیناسیون کارکنان بهداشتی و درمانی درگیر با کروناویروس، از دیگر مسایل مورد بررسی در این نشست بود که در خصوص برنامه زمان‌بندی انجام واکسیناسیون در حوزه‌های بهداشت و درمان تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست گزارشی از شرایط بیماران مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، شرایط بخش‌های مراقبت ویژه و دیگر خدمات مرتبط با حوزه درمان بیماران کروناویروس ارائه کرد.

بیان آخرین وضعیت خدمات مراکز ۱۶ ساعته استان از سوی عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز دیگر برنامه نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس بود.

انتهای پیام
captcha