دفاع مقدس موجب ایجاد امنیت پایدار در سایه بازدارندگی دفاعی شد
کد خبر: 3927223
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

دفاع مقدس موجب ایجاد امنیت پایدار در سایه بازدارندگی دفاعی شد

معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، موفق‌ترین تجربه گام اول انقلاب را دفاع مقدس برشمرد و گفت:‌ دفاع مقدس در سطح بین‌المللی با شکست ائتلافات بر علیه انقلاب، در سطح منطقه‌ای با توسعه عمق راهبردی جمهوری اسلامی و در سطح داخلی با ایجاد امنیت پایدار در سایه بازدارندگی دفاعی، دستاوردهایی را برای ما به همراه داشته است.

به گزارش ایكنا از فارس، گردهمایی سالانه سیاسی فرماندهان یگان‌های ارتش در منطقه فارس امروز، ۱۳ مهرماه در تالار امام خمینی(ره) مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه شیراز برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح، معاون سیاسی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، دلیل برگزاری چنین نشست‌هایی را بصیرت‌افزایی برای فرماندهان، مسؤلان، کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان دانست که مهم‌ترین مولفه آن دشمن‌شناسی است.

وی تأكید كرد: موفق‌ترین تجربه گام اول انقلاب دفاع مقدس بود که در سطح بین‌المللی با شکست ائتلافات بر علیه انقلاب، در سطح منطقه‌ای با توسعه عمق راهبردی جمهوری اسلامی و در سطح داخلی با ایجاد امنیت پایدار در سایه بازدارندگی دفاعی دستاوردهایی را برای ما به همراه داشته است.

در ادامه همایش حسن خانی، معاون سیاسی اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا با برشمردن تحولاتی که در چهار دهه بر جمهوری اسلامی گذشته گفت: امروز این تحولات مدرن و پیچیده شده و باید ابعاد مختلفی از این تحولات را سنجش کنیم تا به نتیجه درست برسیم.

وی اظهار كرد: دشمنان به این دلیل ما را غیر عادی و تهدید برای خود می‌پندارند که  سیستم بین‌المللی و منطقه‌ای را در دنیا به چالش کشیده‌ایم و چون از نظر مبنایی و گفتمانی با آن‌ها در حال چالش هستیم این دشمنی پایان نخواهد یافت.

همچنین در این گردهمایی حجت‌الاسلام عزیز رضایی، هماهنگ‌کننده عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش در منطقه فارس هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی فرماندهان و مسؤلان یگان‌های نزاجا با سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر دیدگاه‌های سیاسی مقام معظم رهبری و افزایش سطح بینش و آگاهی سیاسی آنان نسبت به تحولات و رویدادهای سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرد.

وی افزود: به‌روز بودن آگاهی و بصیرت سیاسی کارکنان نیروهای مسلح توسط سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش دائماً رصد و پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این گردهمایی طی سخنانی بیانیه گام دوم انقلاب را یک استراتژی دانست که ما موظفیم آن را مطالعه کنیم و جایگاه خودمان را در آن بیابیم؛ زیرا مردم و نیروهای مسلح نیز  همراه با مسؤلان مخاطب این بیانیه هستند.

وی، بیانیه گام دوم انقلاب را بر خلاف امور ارشادی و تذکری امری واجب برشمرد که نیروهای مسلح باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که مطالبات رهبری برای نیروهای مسلح الزامی و حجت شرعی است.

در پایان امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، فرماندهی ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس برگزاری این همایش‌ها را یک نیاز ضروری خواند که موجب آشنایی فرماندهان با مسائل روز دنیا و امیدواری به آینده می‌شود و در روند کار آنان تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام
captcha