«فتح‌الفتوح»؛ گامی در جهت رونق تولید علم و کارآفرینی
کد خبر: 3926705
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱

«فتح‌الفتوح»؛ گامی در جهت رونق تولید علم و کارآفرینی

همایش علمی ـ پژوهشی «فتح‌الفتوح 1»، با رعایت کلیه اصول حرفه‌ای همایش‌های علمی ـ پژوهشی با موضوع تعلیم و تربیت تمدنی برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود كه به گفته سردبیر این همایش، گامی در جهت رونق تولید علم و كارآفرینی است.

به گزارش ایكنا از فارس، ایمان ایمانی‌فر،‌ رئیس اندیشكده تمدن‌سازی آركا، عصر پنج‌شنبه، 10 مهر ماه در جمع خبرنگاران گفت: همایش علمی ـ پژوهشی «فتح‌الفتوح 1» با رعایت کلیه اصول حرفه‌ای همایش‌های علمی ـ پژوهشی با موضوع تعلیم و تربیت تمدنی برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف کلان این همایش هم‌افزایی علمی و عملی سراسری برای گره‌گشایی در موضوع تعلیم و تربیت است، گفت:  تمدن‌سازی رویکردهای متفاوتی دارد که از جمله آن می‌توان به رویکردهای علم‌مدار، امیدمدار، اقتصادمدار و رفتارمدار اشاره کرد.

ایمانی‌فر ادامه داد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی با رویکردهای متعددی می‌توان حرکت کرد و خط مشی‌های متفاوتی را هم می‌توان تجربه کرد اما در میان همه رویکردها، پرداختن به رویکرد علم‌مدار نقش بسیار کلیدی در به ثمر رسیدن تمدن داشته و ضامن بقا و اقتدار آن تمدن است.

وی با بیان اینکه شروع رویکرد علم‌مدار به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از سطح نخبگانی و اهل فکر شروع شده و سپس سر ریز آن وارد جامعه شده و تبدیل به حقیقتی نمایان خواهد شد، گفت: برگزاری این همایش علمی ـ پژوهشی گامی برای تولید علم،  بروز و ظهور علم و عالم تضارب آراء و رقابت علمی است.

ایمانی‌فر ادامه داد: نزدیک کردن علم به عمل از بستر همایش علمی - پژوهشی شروع شده و نهایتاً موجبات رونق تولید فراهم خواهد شد بنابراین برگزاری همایش علمی ـ پژوهشی فتح‌الفتوح گامی در جهت رونق تولید علم و کارآفرینی خواهد بود.

ایمانی‌فر افزود: این همایش ضمن  نزدیک کردن علم به عمل از بستر علمی - پژوهشی، در نظر دارد تا با هدف قرار دادن مسئله تربیت انسان انقلاب اسلامی، نظرات صاحب‌نظران را جمع‌آوری كرده و ضمن ظهور و بروز نظرات صاحب‌نظران عرصه تربیت کشور در حرکتی نوآورانه موجبات تولید علم و جوشش فکر را به‌عنوان مقدمه تولید عمل و کارآفرینی تربیتی در عرصه ی کشور و استان ایجاد كند.

وی یادآور شد: نشست خبری این همایش با هدف تشریح اهداف و برنامه‌ها با حضور دست‌اندرکاران همایش و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالخالق بهرامی‌نسب، هدایت‌گر همایش علمی ـ پژوهشی «فتح‌الفتوح» نیز اظهار کرد: به‌ واسطه نوگرایی و خلاقیت به کار رفته در روند اجرایی همایش فتح‌الفتوح مجموعه شجره طیبه صالحین فارس به‌ عنوان پشتیبان اصلی این همایش اعلام آمادگی كرده است و امیدواریم آیندگان و فرزندان این ملت از برکات این حرکت علمی نو برخوردار شوند.

عبدالله غفاری، دبیر محتوایی همایش نیز با بیان اینکه امیدواریم این همایش که با موضوع تعلیم  وتربیت تمدنی برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود، فتح بابی برای راه‌اندازی این‌گونه همایش‌ها باشد، گفت: ایجاد جوشش فکر در عرصه تعلیم و تربیت، رفع نیازهای روز تربیتی با توجه به وضعیت کرونا، تولید بانک ایده با استفاده از افکار متنوع پژوهشگران، ایجاد فضای رقابت و تضارب آراء بین اندیشه‌ها و راهکارهای مختلف، ایجاد بستر برای ظهور و بروز علم و تبدیل شدن به عمل و کارآفرینی تربیتی اهداف برگزاری این همایش هستند.

وی محورهای برگزاری این همایش را تربیت تمدنی، نقش روان‌شناسی و حقوق در تربیت انسان تمدنی، تربیت فنی و حرفه‌ای در راستای تولید محصول، تربیت بدنی و انسان تمدنی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha