چگونه ارتباط خود را با خدا بیشتر كنیم
کد خبر: 3926580
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹

چگونه ارتباط خود را با خدا بیشتر كنیم

مسؤل حوزه علمیه منصوریه شیراز، حفظ تقوای الهی را به عنوان یکی از عوامل افزایش ارتباط با خدا مطرح کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 10 مهرماه درباره راه های افزایش ارتباط با خدا بیشتر گفت: راه رسیدن به خدا بسیار نزدیك است.

وی در این زمینه آیه‌ای از قرآن كریم را یادآور شد و افزود: خداوند در آیه 29 سوره انفال می‌فرماید «...إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا...؛ ...اگر از خدا پروا دارید براى شما [نیروى] تشخیص [حق از باطل] قرار مى‏‌دهد...» اگر تقوا داشته باشیم، خداوند راه را برای ما باز می‌كند و مسیر هدایت را فراهم می‌كند.

حدائق به بیان حدیثی از امام صادق(ع) در این رابطه پرداخت و گفت: آن امام همام فرمودند اگر كسی دو شرط را رعایت كرد، با تقوا است یكی اینكه خدا او را در حال گناه نبیند و دیگر اینكه واجباتی كه خدا از انسان انتظار دارد، از او فوت نگردد.

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز ادامه داد: اگر كسی همین دو اصل را رعایت كرد، خداوند مانند یک مربی راه را برای او باز می‌كند و او را رزق می‌دهد و یاریش می‌رساند.

وی با تأكید بر اینكه وعده‌های الهی نوعاً به همین تقوا بستگی دارد، گفت: خداوند در آیات 2 و 3 سوره طلاق می‌فرماید «...وَمَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا(2) وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لَا یحْتَسِبُ وَمَنْ یتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَیءٍ قَدْرًا؛ و هر كس از خدا پروا كند [خدا] براى او راه بیرون‏شدنى قرار مى‏‌دهد (2) و از جایى كه حسابش را نمى ‏كند به او روزى مى ‏رساند و هر كس بر خدا اعتماد كند او براى وى بس است‏ خدا فرمانش را به آنجام‏رساننده است به راستى خدا براى هر چیزى اندازه‏ اى مقرر كرده است» و این وعده‌ای كه خداوند به با تقوایان می‌دهد.

حدائق اظهار كرد: همچنین در آیه 31 سوره انبیا می‌خوانیم «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا؛ مسلما پرهیزگاران را رستگارى است» یعنی راه رستگاری، تقوا معرفی شده است.

مسؤل مدرسه علمیه منصوریه شیراز تأكید كرد: تمام توفیقات در گرو تقواست و اگر دو اصل مذكور را رعایت كنیم، ان شاءالله تأییدات الهی شامل حالمان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha