نغمه‌های ادبیات عاشورایی خانواده بهزیستی از شیراز به گوش رسید
کد خبر: 3926545
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

نغمه‌های ادبیات عاشورایی خانواده بهزیستی از شیراز به گوش رسید

شانزدهمین همایش ملی «ادبیات عاشورایی» ویژه خانواده بزرگ بهزیستی به‌میزبانی استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، شانزدهمین همایش ملی ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بهزیستی امروز، 9 مهرماه با نغمه‌سرایی شاعران آئینی كشورمان در شیراز برگزار شد.  

محمدرضا هوشیار، دبیر شانزدهمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: این همایش ادبی با موضوع غدیرِ شام با شرکت ۲۱۰ اثر از ۲۴ استان کشور برگزار شد.

وی با اشاره به تعیین استان فارس به‌عنوان دبیرخانه دائمی همایش ادبیات عاشورایی، افزود: مهمت‌رین دستاوردهای این همایش طی ۱۶ سال گذشته درکنار هم بودن خانواده بزرگ بهزیستی، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، مشارکت و مسئولیت اجتماعی و تغییر بینش مددجویان بوده است.

هوشیار همچنین از شعار سال آینده این همایش با عنوان علی اکبر(ع)، شبه پیغمبر خبر داد و گفت: به‌علت شیوع ویرس کرونا، این همایش به‌صورت وبینار و مجازی برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه مطلبی که ادیبانه بیان شود، جاودانه می‌شود، اظهار کرد:  حماسه عاشورایی امام حسین(ع) که قبلا از سوی بزرگانی به رشته تحریر در آمده است، باید در ادبیات ایران و جهان بازآفرینی، بازگویی و بازخوانی شود و این مسئله به عهده یک یا چند نفر نیست بلکه همه وظیفه دارند آن را جاودانه کنند و نسل به نسل تکرار شود.

انتهای پیام
captcha