یادواره 2350 شهید تیپ 55 هوابرد برگزار شد
کد خبر: 3926495
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

یادواره 2350 شهید تیپ 55 هوابرد برگزار شد

یادواره 2350 شهید، 12700 جانباز و ایثارگر و 1162 آزاده سرافراز تیپ 55 هوابرد با حضور معاون هماهنگ‌كننده نیروی زمینی ارتش در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یادواره 2350 شهید، 12700 جانباز و ایثارگر و 1162 آزاده سرافراز تیپ 55 هوابرد امروز، 9 مهرماه با حضور آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)؛ امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ امیر سرتیپ دوم رضایی، ارشد نظامی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز و تعدادی از فرماندهان اسبق تیپ،  مسؤلان استانی و لشکری، فرماندهان و مسؤلان و کارکنان پایور و وظیفه در تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بابک زرین‌کلاه، فرمانده تیپ 55 هوابرد گفت: به پاس قدردانی و تکریم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تلاش می کنیم تا این حرکت و این ایثارگری را به نسل جدید انتقال دهیم؛ و هدف از برگزاری این مراسم پاسداشت 2350 شهید، 12700 جانباز و ایثارگر و 1162 آزاده سرافراز تیپ 55 هوابرد در دوران دفاع مقدس است و ارزش این را دارد که روزی در تقویم کشورمان بنام روز هوابرد ثبت شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس نیز در این جلسه با بیان اینكه شهادت مكتبی برای تربیت انسان‌ها و اوج دادن آنها به مقام لقاءالله است، گفت: فرهنگ شهادت در قاموس آموزه‌های دینی ما مسلمانان، انسان‌شناسی اسلام را یاد می‌دهد و تاکید می‌کند که امروز ما به عنوان انسان‌های روی کره زمین در چه داری و دیاری زندگی می‌کنیم و به سوی چه سرنوشتی پیش می‌رویم. شهادت می‌خواهد گذشته و حال و آینده انسان مسلمان را به هم پیوند دهد و به ما یادآور شود مفهوم شهادت همراه با معنویت و عروج و اعتقاد به یک مقام فراتر از مقام دنیا برای انسان است.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع مقدس دفاع از حیثیت و ارزش‌های اسلامی و مرزهای اعتقادی و ملی کشورمان بود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری گرچه جنگ تحمیلی جان تعدادی از عزیزان ما را گرفت اما برای امروز و فردای ملت عزیزمان احساس عزت، استقلال، اعتماد بنفس، خودباوری و وحدت و انسجام ملی را به‌وجود آورد. دفاع مقدس برای ما هویت ملی، حیثیت، امنیت و آبرو را به ارمغان آورد.  در هشت سال دفاع مقدس نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی با وحدت و انسجام نگذاشتند صدام و صدامیان به اهداف خودشان برسند.

وی تأكید کرد: تیپ 55 هوابرد به‌عنوان تیپ احتیاط و راهبردی نزاجا در زمان جنگ واقعاً افتخار آفرید و هرجا که نیرو به تقویت نیازداشت این تیپ حضور داشت و در بین تیپ‌های نیروی زمینی بیشترین شهید، جانباز و آزاده را دارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این تیپ یکی از موثرترین یگان‌ های دوران دفاع مقدس بود.

ادامه این مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزادگان سرافراز تیپ و رونمایی از سردیس دوتن از قهرمانان تیپ 55 هوابرد، شهید سرلشکر محمدجواد عبدحق و سرهنگ جانباز رفیع غفاری معروف به شکارچی تانک بود که با حضور این جانباز سرافراز صورت پذیرفت.

حسن ختام این مراسم مداحی یادگار دوران دفاع مقدس، حاج کاظم محمدی بود که با نوای عرفانی خود یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را در دل‌ها زنده کرد.

انتهای پیام
captcha