«سیروس بابایی» نخستین مدیر دارالقرآن نیروی زمینی ارتش درگذشت + عکس
کد خبر: 3926342
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

«سیروس بابایی» نخستین مدیر دارالقرآن نیروی زمینی ارتش درگذشت + عکس

سیروس بابایی، بنیانگذار فعالیت‌های قرآنی در نیروی زمینی ارتش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا، سروان بازنشسته سیروس بابایی، بنیانگذار فعالیت‌های قرآنی در ارتش به ویژه نیروی زمینی ارتش و آغازگر بسیاری از فعالیت‌های قرآنی که به صورت مدون در نزاجا انجام می‌شود، روز گذشته، هشتم مهرماه، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. احمد بابایی، شاعر آئینی، فرزند مرحوم سروان بابایی است.

نخستین مدیر دارالقرآن نیروی زمینی ارتش طی سال‌های 60 تا 75، شاعر و مداح اهل‌بیت(ع)، معلم و مجری توانمند محافل قرآنی، از جمله فعالیت‌های قرآنی مرحوم بابایی است. 

جامعه قرآنی نیروی زمینی ارتش نیز درگذشت این مدیر قرآنی را به پیشکسوتان و فعالان قرآنی ارتش به ویژه نیروی زمینی تسلیت گفته و برای این مرحوم علو درجات الهی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل را خواستار است. متن پیام تسلیت مرکز قرآن، عترت و نماز نزاجا بدین شرح است؛

«الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ»

کتاب شریف آسمانی ما، آیینه‌ای است که در بلندای آن تعالی روح و بالندگی انسان ظهور و بروز می‌یابد.

حاملان قرآن کریم معلمان و مبلغانی هستند که در این آیینه، جان و روان خویش را جلا داده و نور این مصحف آسمانی را به کام مشتاقان هدایت و تربیت می‌نوشانند.

درگذشت خادم القرآن، شاعر و مداح اهل‌بیت(ع) اولین مدیر دارالقرآن نیروی زمینی ارتش و بنیانگذار فعالیت‌های قرآنی در ارتش استاد سیروس بابایی چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند. ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

ایشان به برکت انس و همراهی با آیات الهی و با زندگی بر مدار تعالیم قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) متخلق به اخلاق اسلامی و منشأ فعالیت‌های قرآنی اثرگذاری در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

به یقین تلاش مخلصانه و مجاهدانه آن شخصیت خدمتگزار در بیش از ۱۵ سال خدمت در دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش هیچگاه فراموش نخواهد شد.

اگرچه اندوه بزرگی بر قلب ما سنگینی می‌کند، لیکن از خدا می‌خواهیم او را در سایه رحمت جاویدانش قرار دهد و ما را برای دیدن جای خالی آن عزیز شکیب سازد».

انتهای پیام
captcha