تجهيز ۵ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز به کتابخانه در گردش
کد خبر: 3926322
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲

تجهيز ۵ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز به کتابخانه در گردش

فاز پایانی شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب شیراز اجرا شد و در آن ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به کتابخانه در گردش مجهز شدند.

به گزارش ایكنا از فارس، حسن دهقان، مسؤل دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شیراز عصر سه‌شنبه، 8 مهرماه در جمع خبرنگاران از اجرای فاز پایانی شبكه آتش‌نشانان دوستدار كتاب در این كلان‌شهر خبر داد و گفت: در این فازس 5 ایستگاه آتش‌نشانی شیراز به كتابخانه در گردش مجهز شدند.

وی افزود: شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب شیراز در سال ۱۳۹۷ از ایستگاه آتش‌نشانی شماره یك با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب شیراز آغاز به کار کرد.

دهقان ادامه داد: در سال اول ۵ ایستگاه، در سال ۱۳۹۸ که سال دوم راه‌اندازی شبکه به‌شمار می‌رفت، ۱۰ شبکه و امسال ۵ شبکه به کتابخانه در گردش مجهز شدند.

وی ادامه داد: به هر ایستگاه حدود ۵۰ جلد کتاب در حوزه‌های داستان، شعر، روان‌شناسی و شیرازشناسی که بیشترین مخاطب را در بین کتابخوان ها دارند تعلق می گیرد.

دهقان با یادآوری عضویت ۱۵ آتش‌نشان در این شبکه گفت:  امسال با حضور فرزاد صدری، معاون فرهنگی و هنری و شبنم عالی‌بیگی، سرپرست اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان در ایستگاه شماره ۱۷ آتش‌نشانی شیراز، امین وصالی، کامران رجبی، قاسم صفاری، سید جمال ارغوانی و عنایت‌الله کرمی به عضویت شبکه در آمدند و حدود ۲۶۰ جلد کتاب برای توزیع در ۵ ایستگاه به فرمانده ایستگاه ۱۷ تحویل داده شد.

سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز یادآور شد: در مهرماه سال جاری،  ۳ شبکه فعال ترویج کتابخوانی فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در فعالیت‌های میدانی ترویج کتابخوانی تصریح کرد: این بیماری گرچه شرایط را برای پایتخت کتاب ایران دشوار کرد اما فرصتی برای سوق دادنِ رویدادها به سوی ایجاد زیرساخت‌ها فراهم آورد که تا پایان سال اتفاق بی‌سابقه‌ای در شیراز روی خواهد داد.

انتهای پیام
captcha