نیاز امروز جامعه رفتار قرآنی در عمل است / فقط به مسابقات اكتفا نكنیم
کد خبر: 3926320
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳

نیاز امروز جامعه رفتار قرآنی در عمل است / فقط به مسابقات اكتفا نكنیم

قاری استان فارس نیاز امروز جامعه را رفتار قرآنی آن هم نه فقط در زبان بلكه در رفتار و به‌ صورت مهارت و فرهنگ دانست و افزود: در وضعیتی كه همه اذعان داریم دشمن در حال انجام شبیخون فرهنگی است، قطعاً پناه بردن به قرآن یک دژ ایمن برای خانواده‌ها است.

سیدرضا نجیبی، قاری استان فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، نیاز امروز جامعه را رفتار قرآنی آن هم نه فقط در زبان و به‌ صورت آموزش بلكه در رفتار و به‌ صورت مهارت و فرهنگ دانست و افزود: اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی معارف قرآنی را در جامعه انجام دهیم، می‌توانیم در عمل نتیجه‌گیری‌های مثبتی داشته باشیم.

وی با اشاره به جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه امروز، بیان کرد: اگر بخواهیم به چیزی كه در جامعه در سطح خرد و كلان در این رابطه وجود دارد، نگاه كنیم، باید بگوییم سیاست‌گذاری‌ها به سمت و سویی نمی‌رود كه نخبگان و قهرمانان قرآنی مورد توجه باشند.

نجیبی با بیان اینكه این مسئله در كف جامعه و سطوح پایین اجتماع متأثر از سیاست‌گذاری‌هایی است كه در رأس انجام می‌شود، افزود: وقتی كه این مسئله برای مسئولان هدفگذاری نباشد و مورد توجه آن‌ها نباشد، طبیعتاً در سطح جامعه هم نمی‌توانیم اقبال عمومی به سمت جامعه قرآنی ببینیم.

وی بیان كرد: در وضعیتی كه همه اذعان داریم دشمن در حال انجام شبیخون فرهنگی است، قطعاً پناه بردن به قرآن یك دژ ایمن برای خانواده‌ها، فرزندان و دانش‌آموزان است، اما از این مسئله به ویژه در سال‌های اخیر غفلت شده است و با این وضعیت قطعاً این غفلت و عدم توجه به این نكته در سال‌های آینده هم بیشتر می‌شود.

قاری برتر استان فارس در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف ادامه داد: برای رفع این مشكل باید در مرحله اول اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی و نخبگان و قهرمانان قرآنی برای كسانی كه سیاستگذار هستند، تبیین شده و برای تربیت نخبگان قرآنی و گسترش مفاهیم و معارف و فرهنگ قرآنی هدف‌گذاری شود.

نجیبی تأكید كرد: تا زمانی كه فقط به برگزاری مسابقات قرآن اكتفا كنیم آن هم به شكل نه چندان باشكوه، نباید انتظار تغییر در اقبال عموم مردم به قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha