استقبال از پویش «نذر دانایی» در فارس / ایجاد 255 كتابخانه در مدارس محروم
کد خبر: 3926270
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

استقبال از پویش «نذر دانایی» در فارس / ایجاد 255 كتابخانه در مدارس محروم

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از استقبال بی‌نظیر مردم استان در پویش نذر دانایی و اهدای کتاب به مدارس محروم خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش  بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 8 مهرماه در جلسه وبینار با معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسؤلان و کارشناسان فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی مناطق و شهرستان‌های استان گفت: کتابخوانی و تبدیل آن به یک فرهنگ قوی و مستحکم در مدارس یک راهبرد اساسی در آموزش و پرورش است.

وی از استقبال بی نظیر در پویش نذر دانایی و اهدای کتاب به مدارس محروم خبر داد و افزود:  برنامه دعوت از مردم، دانشگاهیان، فرهنگیان و فرهیختگان جامعه در موضوع اهدای کتاب در قالب نذر دانایی برای تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌ای خدمتی ماندگار و از مصادیق باقیات الصالحات است.

بانشی با اشاره به اینکه در جامعه امروز موضوع کتاب و کتاب‌خوانی مسئله پر اهمیتی است که مورد غفلت واقع شده است، گفت: برنامه ی نذر دانایی ، به دنبال ایجاد حساسیت در جامعه نسبت موضوع کتاب و کتابخوانی است و این کار خداپسندانه دایره‌ای کتابخوانی در استان را گسترش می‌دهد و دانش‌آموزان نیازمند را به بوستان زیبا و پر از جذابیت فرهنگ، اخلاق و ادب رهنمون می‌سازد .

وی از رؤسای آموزش و پرورش و معاونین پرورشی و فرهنگی درخواست كرد تا موضوع اهدای کتاب و پیوستن به فعالیت نذر دانایی را جزو برنامه‌های خود قرار دهند و زمینه مشارکت در این پویش نذر دانایی را بالا ببرند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، شهیدان و ایثارگران را قهرمانان بزرگ ملی دانست و گفت: باید جلوه‌های زیبایی ایثار و جانفشانی این عزیزان برای نسل امروز به خوبی ترسیم شود .

بانشی، خاطره‌گویی، خاطره‌نویسی و معرفی کتاب‌های مربوط به ایام دفاع مقدس را در معرفی رزمندگان، شهیدان و فرهنگ شهادت موثر دانست و گفت: ما به‌عنوان مسؤلان فرهنگی و تربیتی باید نسبت به اشاعه فرهنگ شهادت حساس و دغدغه‌مند باشیم .

سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: این اداره با توجه به ظرفیت و بستر ایجاد شده برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط به حوزه کاری خود و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تسهیل و تسریع در برگزاری جشنواره‌ها، ارائه محتواهای تخصصی و آموزشی و ارتباط بهتر و مطلوب‌تر با دانش‌آموزان و معلمان، اقدام به راه‌اندازی کانال farsfarhangi@ در شبکه شاد كرده است که عضویت دانش‌آموزان استان جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری ضرورت دارد .

وی با اشاره به استقبال مسؤلان، مردم و جامعه فرهنگیان از جمله استاندار و معاونین استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اعضای شورای معاونین و غیره از پویش نذر دانایی گفت: با توجه به کتاب‌های جمع آوری شده مقرر است، تعداد 255 کتابخانه در مدارس محروم ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha