انجام 5 هزار مأموریت كرونا از سوی اورژانس فارس
کد خبر: 3926258
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

انجام 5 هزار مأموریت كرونا از سوی اورژانس فارس

رئیس اورژانس فارس با اشاره به‌ راه‌اندازی میز خدمت كرونا در این مركز گفت: در شش ماه گذشته، ۵ هزار و ۱۶۲ مأموریت کرونا در فارس انجام شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس امروز، ۸ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز مشارکت اورژانس فارس در مدیریت بیماری کرونا را بسیار موثر دانست و گفت: در این زمینه اورژانس علاوه بر نقل و انتقال بیماران کرونا مشاوره تلفنی هم ارائه داده است.

وی از راه‌اندازی میز خدمت جداگانه کرونا در اورژانس فارس طی ایام شیوع كرونا خبر داد و افزود: در شش ماه گذشته  ۵ هزار و ۱۶۲ ماموریت کرونا در فارس انجام شده است.

مرادیان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۸۲۳ هزار و ۴۴ ماموریت توسط اورژانس فارس انجام شده است، گفت: از این تعداد ۱۳۰ هزار مورد ماموریت پایگاه‌ها بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه اورژانس فارس طی این بازه زمانی پاسخگوی ۱۰ هزار تماس مزاحمت مردمی هم بوده است، افزود: کسانی که تماس مزاحمت می‌گیرند با جان مردم بازی می‌کنند، چرا که اشغال تلفن ۱۱۵ کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی فارس بیان کرد: این کاهش بیانگر رعایت قوانین و مقررات و حضور پلیس و راهداری در مبادی جاده است، البته کرونا هم در کاهش تصادفات بی‌تأثیر نیست و محدودیت آمد و رفت در این زمینه مؤثر بوده است.

مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کلان شهر شیراز همچنان از داشتن جایگاه فرود بالگرد اورژانس(پد فرود بالگرد) محروم است، گفت: باید دراین زمینه چاره‌اندیشی شود در نزدیکی مراکز بیمارستانی جایگاه ویژه برای فرود بالگرد اورژانس طراحی شود.

وی با بیان اینكه نداشتن جایگاه استاندارد فرود بالگرد در شیراز یکی از مشکلات اساسی شیراز است، گفت: متأسفانه شیراز از داشتن یک محل استاندارد(پد فرود بالگرد) در نزدیک بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محروم است.

مرادیان با تصریح اینکه محل فرود بالگرد اورژانس باید نزدیک بیمارستان‌ها باشد، گفت: در این کلان‌شهر اکنون مجبوریم از زمین چمن دانشگاه برای فرود بالگرد استفاده کنیم که هر چند زمین چمن مناسب است و  فضا و ایمنی خوبی دارد اما فرود بالگرد به  چمن آسیب می‌زند. اورژانس برای دستیابی به جایگاه فرود بالگرد رایزنی‌های  زیادی انجام داده اما هنوربه نتیجه نرسیده است .

مدیر مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی فارس تأکید کرد: شیراز نیازمند پد هلی کوپتری مناسب است که در این راستا برای بیمارستان شهید رجایی و نمازی شماره ۲ در پشت بام پد طراحی می‌شود و امید است کار برای سایر مراکز درمانی هم این کار به پیش برود.

وی با بیان اینکه برخی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه هم از جایگاه مناسب فرود بالگرد اورژانس برخوردارند، گفت: در این زمینه  بیمارستان پیوند و ابن سینا در شهر صدرای شیراز اقدام کرده‌اند. بیمارستان خصوصی دنا هم  پد استاندارد طراحی کرده است و امیدواریم این اقدام در سایر مراکز درمانی تعمیم پیدا کند.

مرادیان با تصریح اینکه در کلان‌شهرها این ضابطه وجود دارد که ساختمان‌های بلند مرتبه الزام به داشتن جایگاه ویژه فرود بالگرد دارند، گفت: شهراری و شورای شیراز باید در این زمینه مصوبه داشته باشند و الزام کنند که برای ارائه خدمات امدادی در ساختمان‌های بلند مرتبه جایگاه فرود بالگرد طراحی شود.

وی با بیان اینکه در زمینه استفاده از بالگرد اورژانس هوایی محدودیت‌هایی وجود دارد، گفت: به‌رغم این محدودیت‌ها خدمات در اورژانس هوایی به خوبی داده شده است. هم‌اکنون ۴ بالگرد از شرکت هلیکوپتری ایران اجاره اورژانس فارس است که در وضعیت خوبی قرار دارند، بقیه بالگردهای ارائه دهند خدمت به اورژانس فارس هم شرایط مناسبی دارند.

مدیر مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی فارس همچنین با اشاره به وجود ۲۰۶ پایگاه فعال در استان، گفت:  ۱۰۶ پایگاه در مبادی جاده‌ای خدمات می‌دهند.

مرادیان یادآور شد: فارس تنها استانی است که  ۵ بالگرد فعال دارد، در اورژانس شیراز نیز از خدمات سه دستگاه موتورلانس استفاده می‌شود. تا پایان برنامه ششم بر اساس استانداردها ۱۳۰ پایگاه دیگر دراستان فارس راه‌اندازی و خدمات گسترده‌تر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha