مراکز ۱۶ ساعته؛ نخستین مرجع رسیدگی به بیماران مشکوک به کرونا
کد خبر: 3926232
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

مراکز ۱۶ ساعته؛ نخستین مرجع رسیدگی به بیماران مشکوک به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: مراکز ۱۶ ساعته سرپایی، نخستین مرجع رسیدگی به بیماران مشکوک به کروناویروس در استان فارس است.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 8 مهرماه در یكصد و هفتاد و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری كووید 19 این دانشگاه با اشاره به سطح‌بندی خدمات پیش‌بینی شده در بحران کووید ۱۹، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد دانشگاهی کروناویروس، در این چرخه مراکز ۱۶ ساعته سرپایی، نخستین مرجع رسیدگی به بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس تعریف شده که این اقدام فارس به دلیل موفقیت‌های به دست آمده مورد استقبال مسؤلان کشوری قرار گرفته و در سایر استان‌ها نیز از آن الگوبرداری شد.

وی با تأكید بر اینکه لازم است بیماران مشکوک به کروناویروس از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند، افزود: تمام خدمات مورد نیاز یک بیمار سرپایی مشکوک به کروناویروس در مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا ارائه می‌شود.

لطفی مواردی نظیر درخواست سی تی اسکن، انجام تست‌های تشخیصی کووید۱۹ و تجویز دارو را از جمله خدمات این مراکز برشمرد و اظهار کرد: همچنین نقش پزشکان خانواده در پیشگیری و کنترل کروناویروس در استان بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، نظام پزشکی خانواده و مراکز ۱۶ ساعته را از نقاط قوت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مدیریت بیماری کووید۱۹ برشمرد.

وی در ادامه به بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در فارس با دریافت گزارش‌های مربوط به آمار ابتلا، علت‌های مرگ و میر جان‌باختگان طی ۲۴ ساعت گذشته، روند پذیرش و بستری بیماران، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و نحوه نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان پرداخت.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص توزیع مرحله اولیه واکسن آنفولانزا، ظرفیت بیمارستان‌های درگیر کرونا، ارزیابی معیارهای هفت‌گانه پروتکل‌های بهداشتی مدارس، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، میزان تجهیزات و وسایل حفاظتی، گندزدایی محیط مراکز درمانی، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های مختلف استان و روند انجام تست‌های تشخیصی توضیحاتی ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha