همه در مرحله امتحان هستیم
کد خبر: 3926194
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
همگام با شهدای سلامت فارس / ۵

همه در مرحله امتحان هستیم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «داریوش اژدهاكش» آمده است که «ای برادران! همه‌ ما در مرحله‌ امتحان هستیم. مبادا در غفلت بمیریم که مولایمان علی(ع) نیز در محراب عبادت شهید شدند».

مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های دفاع مقدس، در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده که به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس، با این آلاله‌های جاویدان آشنا می‌شویم. در این مطلب بخشی از وصیت‌نامه شهید شهید اژدهاکش را مرور می‌کنیم.

شهید داریوش اژدهاکش

تاریخ و محل ولادت: ۱مهر۱۳۴۱، کازرون

تاریخ و محل شهادت: ۱۶اسفند۱۳۶۳، کرمانشاه، سر پل ذهاب

رشته‌ تحصیلی: پزشکی، ورودی ۱۳۶۳

گذری بر وصیت‌نامه شهید

... ای برادران سعی کنید تقوا را پیشه کنید و از جهاد اکبر (جهاد با نفس) و جهاد اصغر (همان جهاد با کفر) غافل نمانید و همواره به یاد خدا باشید و به خدا توکل کنید. «فَإِنَّ الجَهادَ بابٌ مِن اَبوابِ الجَنةِ فَتَحَهُ‌اللهُ لِخَاصَّةِ اَولِیائِهِ» (جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند این در را برای اولیای ویژه‌ی خویش باز کرده است). ای برادران! همه‌ ما در مرحله‌ امتحان هستیم. مبادا در غفلت بمیریم که مولایمان علی(ع) نیز در محراب عبادت شهید شدند. همواره با نفس خود مبارزه کنید که اَفضلُ النَاسِ مَن جَاهَدَ هَوَاهُ وَ اَقوَی الناسِ مَن غَلَبَ هَوَاهُ (بهترین مردم کسی است که با هوای نفس مبارزه کند و نیرومندترین آن‌ ها کسی است که بر آن پیروز شود) ...

انتهای پیام
captcha