همكاری آموزش و پرورش و كمیته امداد جهت سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل
کد خبر: 3926168
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
در استان فارس انجام می‌شود؛

همكاری آموزش و پرورش و كمیته امداد جهت سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل

ادارات كل آموزش و پرورش و كمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس‌ به‌منظور تلاش گسترده‌تر جهت سوادآموزی افراد بازمانده از تحصیل و همچنین ارائه آموزش‌های فرهنگی، مذهبی و غیره تفاهم‌نامه همكاری امضا كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 8 مهرماه در نشست مشترک مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیت‌های سوادآموزی فی ما بین دو دستگاه برگزار شده بود ، با اشاره به تأثیر غیرقابل انکار سواد در ایجاد تغییر مثبت در بینش و نگرش افراد گفت: آموزش و پرورش یکی از وظایف ذاتی خود را آموزش علم و سواد به افرادی می‌داند که به هر دلیلی از آموزش و تعلیم و تعلم رسمی کشور یعنی دوره ابتدایی بازمانده‌اند.

وی افزود: در این راستا معاونت سوادآموزی به‌عنوان یکی از معاونت‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش، آموزش افراد و گروه سنی هدف و مخاطب سوادآموزی که همانا گروه سنی 49 – 10 سال است را به‌طور مستمر و مداوم و با ارائه آموزش‌های پایه و نیز طرح‌ها و برنامه‌های مکمل سوادآموزی مانند طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی، نماز کلید بهشت و ... که برای تحکیم و تعمیق آموخته‌های سوادآموزان است، دنبال می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه به‌منظور آموزش سواد پایه به افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تفاهم‌نامه همکاری دو ساله‌ای فی مابین این دو دستگاه یعنی آموزش و پرورش و کمیته امداد منعقد می‌شود، گفت: سوادآموزی بستر مناسبی برای برطرف کردن نیازهای آموزشی پایه‌ای مخاطبان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز فرصت مناسبی است برای اینکه دستگاه‌های مشارکت‌کننده و طرف قرارداد با سوادآموزی به اهداف کمی و کیفی خود در شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی دست یابند.

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه سوادآموزی در سطح استان گفت: کمیته امداد در سالیان اخیر همواره یکی از دستگاه‌های فعال و برتر استان در امر همکاری با معاونت سوادآموزی بوده و با شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد و کم‌سواد تحت پوشش کمیته امداد به سوادآموزی گام مهمی را در با سوادی افراد زیر مجموعه خود برداشته است.

وی ادامه داد: ما سیاست‌های تشویقی خود مانند برنامه‌های زیارتی و سفر عتبات عالیات و مشهد مقدس و ... را برای تشویق مخاطبان خود برای ثبت‌نام و حضور مستمر در کلاس‌های سوادآموزی و فراگیری سواد ادامه خواهیم داد و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه گام مثبتی در راستای کاستن از آمار بی‌سوادی در استان و ارتقای سطح سواد و باسوادی برداریم.

انتهای پیام
captcha