تأسی به آموزه‌های قرآن در تمام پیروزی‌های دفاع مقدس مشهود است
کد خبر: 3926033
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

تأسی به آموزه‌های قرآن در تمام پیروزی‌های دفاع مقدس مشهود است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه قرآن کریم و دفاع مقدس، دو‌ مقوله‌ای هستند که هرگز از هم جدا نبودند، گفت: نقش قرآن و آموزه‌های آن و تأسی به آیات نورانی این کتاب مقدس در تمامی پیروزی‌های ایام دفاع مقدس مشهود و هویدا است.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، محفل اُنس با قرآن کریم دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 7 مهرماه با سخنرانی سردار یداللهی، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در حاشیه این مراسم گفت: قرآن کریم و دفاع مقدس، دو‌ مقوله‌ای هستند که هرگز از هم جدا نبوده و نقش قرآن و آموزه‌های آن و تاسی به آیات نورانی این کتاب مقدس در تمامی پیروزی‌های ایام دفاع مقدس مشهود و هویدا است.

وی افزود: در روزهایی که دشمن بعثی با حمایت‌های همه‌جانبه برخی از همسایگان مرتجع و نیز قدرت‌های جهانی، ناجوانمردانه به خاک کشور ما تجاوز کرده و رزمندگان اسلام تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌ها با کمبودهای اساسی در جبهه‌ها روبه‌رو بودند، پناه به قرآن و توکل بر خدای قرآن مجید بود که به آن‌ها نیرویی مضاعف بخشیده و نور امید را در دل آنان روشن کرد.

عزیزی تأكید کرد: در واقع ریشه آن همه شجاعت، دلیری و مرگ ناهراسی را که در روزهای دفاع مقدس از سوی رزمندگان اسلام شاهدش بودیم، تنها در قرآن کریم و معجزه واژگان مقدس آن می‌توان جُست و به غیر از قرآن و مکتب سُرخ شیعه که خود بَرگرفته از کتاب الهی و تفسیر قرآن است، چنین آموزه‌هایی در هیچ‌یک از مکاتب بشری یافت نمی‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: فراموش نمی‌کنیم قرآن‌های کوچک جیبی آغشته به خون شهدا را که از میان لباس و کیف رزمندگان و شهدا به دست می‌رسید و نشان می‌داد که این عزیزان تا آخرین نفس از قرآن و روح قرآن جدا نشده بودند و تا آخرین دَم، با کلام‌الله عجین بوده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه این محفل نورانی قرآن با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری کرونا ویروس جدید برگزار شد، گفت: این برنامه فرهنگی و مذهبی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و به‌همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و نیز اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برنامه‌ریزی و اجرا شد که با استقبال بسیار خوب دانشگاهیان مواجه شد.

عزیزی ادامه داد: در این نشست قرآنی، شاهد تلاوت آیاتی با موضوع شهادت و جایگاه والای شهید در نزد خداوند بودیم که با صوت زیبای عطاءالله امیدواری، چهره قرآنی دانشگاه علوم پزشكی شیراز قرائت شد و فضای این محفل الهی را بسیار معنوی گردانیم.

وی ادامه داد: همچنین سخنرانی رزمنده ایام دفاع مقدس و رئیس فعلی دفتر امام جمعه شیراز، سردار یدالهی با موضوع «برکات زندگی و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی»، در این مجلس قرآنی بسیار شنیدنی و تاثیرگذار بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأکید بر تاثیر قرآن و برگزاری محافل قرآنی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های عمده این دانشگاه در زمینه فرهنگی، از اجرا و همکاری در برگزاری چنین برنامه‌هایی حمایت کرد.

انتهای پیام
captcha