مسجدی كه ماهیت اصلی خود را حفظ كرده است
کد خبر: 3925896
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

مسجدی كه ماهیت اصلی خود را حفظ كرده است

مسجد «عظیمی»، یكی از مساجد قدیمی و نام‌آشنا در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، قرآنی، جهادی و انقلابی در شهر شیراز است. مسجدی كه دقیقاً ماهیت اصلی خود را در جامعه كنونی حفظ كرده است.

مسجد «عظیمی»، یكی از مساجد قدیمی و نام‌آشنا عرصه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، قرآنی، جهادی و انقلابی در شهر شیراز است. تقریباً می‌توان گفت تمام اهالی قدیمی این شهر نام این مسجد را شنیده و كم و بیش با فعالیت‌های آن آشنایی دارند. مسجدی كه دقیقاً ماهیت اصلی خود را در جامعه كنونی حفظ كرده است.

از بدو طلوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعالیت‌های این مسجد رنگ و بوی انقلابی گرفت، به‌گونه‌ای که در تمام مراحل دفاع مقدس جوانان غیور این محله مشتاقانه در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و به‌ دنبال آن اعزام به جبهه‌های نور علیه ظلمت می‌شدند که تاکنون ۳۶ شهید والامقام و صدها ایثارگر از جوانان و اقشار مختلف این محله و مسجد تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده‌اند.

همزمان با 40 سالگی دفاع مقدس طی مراسمی شب گذشته، 6 مهرماه به‌ منظور تعظیم و تجلیل از مقام شهدای مسجد، طراحی و کاشی‌کاری ماندگار تمثال شهدا در ورودی مسجد عظیمی شیراز اجرا و رونمایی شد.

این مراسم با حضور سردار مجتبی مینایی‌فرد، رئیس اسبق كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس و قاسمی، یكی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و جمعی دیگر از فرماندهان نظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

تأكید بر تجدید میثاق با آرمان‌های امام و راه سرخ شهدا و بیان خاطراتی از شهدایی كه از این مسجد راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شده بودند، به‌ منظور انتقال ثروت‌های معنوی دفاع مقدس از جمله مباحثی بود كه در این مراسم معنوی مطرح شد.

مینایی‌فرد در این مراسم تأكید كرد: امروز بر ماست که در میان هجمه‌های هزاران کانال و ماهواره از سراسر جهان یاد و خاطره شهدا را در برابر طوفان سهمگین و عملیات ضدفرهنگی همچون سپری مقام قرار داد.

فرمانده اطلاعات عملیات لشكر 19 فجر دردوران دفاع مقدس ادامه داد: بی‌شک زنده نگه‌داشتن یاد شهدا موجب تقویت روحیه استکبارستیزی و مقاومت جوانان در مقابل حملات فرهنگی دشمن خواهد بود.

انتهای پیام
captcha