قدیمی‌ترین اذان‌گوی شیراز تجلیل شد
کد خبر: 3925870
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

قدیمی‌ترین اذان‌گوی شیراز تجلیل شد

رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از تجلیل از یحیی كریمی علاقه‌بند، یكی از پیشكسوتان و قدیمی‌ترین اذان‌گوی این كلان‌شهر در جلسه این كمیسیون خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمدرضا دستغیب، رئیس كمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز، امروز، 7 مهر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری یکصد و سی و پنجمین جلسه این كمیسیون که روز گذشته با چهار دستور کار همراه بود و با حضور اعضای کمیسیون، مدیران شهرداری و جمعی از مشاوران و کارشناسان شورا و شهرداری برگزار شد، گفت: به پاس یک عمر خدمت صادقانه یحیی کریمی علاقه‌بند در انجام فریضه ارزشمند احیا و قرائت اذان زنده در مساجد شهر به‌عنوان پیشکسوت و قدیمی‌ترین اذان‌گوی شهر شیراز تقدیر شد.

وی افزود: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای شورای دوره پنجم، اهداف برنامه پنج ساله و پروژه‌های سال ۹۹ بررسی و ضمن انطباق با رویکردهای شورا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری با اشاره به طرح جمعی از اعضای شورا مبنی بر احداث المان شهدای نهضت سوادآموزی که بر اثر بمباران حملات هوایی رژیم بعثت عراق در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است، گفت: ضمن موافقت با کلیات طرح مقرر شد به‌منظور بررسی نیازسنجی امکان‌سنجی و همچنین پیش‌بینی و برآورد بودجه و جانمایی محل مناسب منطبق با مبلمان شهری مقرر شد شهرداری در این خصوص اظهار نظر و متعاقباً نتایج در جلسات آتی کمیسیون مطرح شود.

دستغیب در خصوص ایراد فرمانداری شهرستان شیراز به مصوبه آیین‌نامه حمایت از تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد نیز گفت: دو هفته به کمیته اجتماعی فرصت داده شد تا با برگزاری جلسه با نماینده فرمانداری نتایج به کمیسیون ارائه شود.

یادآور می‌شود، یحیی کریمی علاقه‌بند متولد سال ۱۳۰۴  شهر شیراز که در سال‌های متمادی در مساجد جامع عتیق، جامع شهدا، مولا، مشیر، ظهراب بیگ، بیت‌العباس و خیرات اذان گفته است.

انتهای پیام
captcha