سردیس شهدای مقاومت در شیراز رونمایی شد
کد خبر: 3925784
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

سردیس شهدای مقاومت در شیراز رونمایی شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، سردیس شهدای مقاومت اعم از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری و شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم طی آیینی در شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم رونمایی از سردیس شهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری و شهید محسن حججی امروز، 6 مهرماه در خیابان ۹ دی شیراز برگزار شد.

این آیین با حضور خانواده سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری، شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی، مدیران استانی، شهری و ایثارگران دفاع مقدس برگزار شد.

آراسته، معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: قریب به 20 میلیارد ریال در حوزه تابلوی تجمعی شهدا و بنرها و چاپ و طراحی آن هزینه شده است.

وی افزود: همچنین قریب 10 میلیارد ریال در حوزه زیباسازی گالری دفاع مقدس، نورپردازی ساختمان مرکزی و دیوار نگاره  طریق القدس سردار سلیمانی و قریب به یک میلیارد ریال نوسازی تابلو ولایت و چاپ مستقیم روی فلز و قریب به ۷۰۰ میلیون ریال بزرگ‌ترین سازه چاپی شهدا در کشور در مجموعه ورودی شهدای رهپویان وصال، قریب ۵ میلیارد ریال المان و دیوارنگاره‌های مناسبتی و عاشورایی در سطح شهر، قریب 5 میلیارد ریال دیوارنگاری زیبازسازی دیوارهای دستگاه‌های خدمت‌رسان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نهادهای نظامی و امنیتی طی دو سه سال اخیر هزینه شده است.

آراسته ادامه داد: امروز نیز با تكلیف شورا و تأكید شهردار و همراهی بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و شهرداری منطقه تاریخی و غیره سردیس شهدای مقاومت با اعتبار ۱۵۰میلیون تومان تقدیم به شهروندان این شهر شد.

حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز نیز در این مراسم گفت: امروز سردیس شهدای مقاومت را در یكی از اصلی‌ترین خیابان‌های شیراز یعنی 9 دی نصب شد و هدف ما این است كه برای نسل آینده جایگاه و ارزش این شهدای گرانقدر را یادآوری كنیم.

وی با بیان اینكه می‌خواهیم یادآوری كنیم كه حضور این شهدا در دفاع از كشور و حرم باعث شد كه امروز در امنیت كامل باشیم، گفت: ان‌شاءالله در فرصت‌های بعدی كارهای فاخرتری در سطح شیراز نصب خواهد شد.

سعید كوشكی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از نصب سردیس‌های شهدای مقاومت در شیراز گفت: امیدواریم راهی كه در آن قرار گرفته‌ایم ما را به شهدا برساند و شفاعت آنان را شامل حال ما كند.

انتهای پیام
captcha