افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۹۷۶ نفر
کد خبر: 3925773
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به ۹۷۶ نفر

آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ ۹ نفر طی روز گذشته، مجموع آمار جان‌باختگان این بیماری در استان به ۹۷۶ نفر رسیده است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 6 مهرماه در استودیو سلامت این دانشگاه گفت: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که با مرگ ۹ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۹۷۶ نفر رسیده است.

وی افزود: با انجام بیش از ۲۸۶ هزار و ۵۹۴ مورد نمونه آزمایشگاهی مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۵۲ هزار و ۷۰۲ مورد رسیده است.

اكبری با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۴۷ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید نوزده به ۴۸ هزار و ۶۰۳ نفر از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: این افراد هم‌اکنون با سلامت کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به افزایش و شیوع بیماری در استان‌های همجوار با استان فارس، از هم استانی‌های عزیز خواست تا با نظارت جدی برای پوشش و مراقبت کافی در هنگام حضور خود و فرزندانشان در مجامع عمومی را داشته باشند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام
captcha