مراسم اربعین حسینی را به شكل جدید برپا می‌كنیم
کد خبر: 3925677
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

مراسم اربعین حسینی را به شكل جدید برپا می‌كنیم

مدیرعامل موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه امسال عزای اربعین را در بین‌الحرمین شیراز برپا خواهیم كرد، گفت: تلاش می‌كنیم تا اربعین حسینی را به بهترین شكل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار غلامحسین‌ غیب‌پرور، مدیرعامل موكب احمدبن موسی(ع) امروز، 6 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: موكب احمدبن موسی(ع) چند سالی است كه با عنایت امام حسین(ع) در كربلای معلی شكل گرفته است.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط شیوع كرونا، عاشقان امام حسین(ع) نمی‌توانند در پیاده‌روی اربعین حسینی شركت كنند لذا به یاری خدا بنا داریم تا در ایام اربعین بساط عزای امام حسین(ع) را در بین‌الحرمین شیراز یعنی فاصله بین حرم حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برپا كنیم.

غیب‌پرور با بیان اینكه بدین‌منظور جلسه‌ای به ریاست آیت‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب برگزار و هماهنگی‌های لازم در این رابطه انجام شد، گفت: مردم استان فارس همگی دلدادگان اهل بیت(ع) هستند و گواه این مسئله هم تقدیم 15 هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز، آزاده و رزمنده است و در همین‌جا از آنان می‌خواهیم تا از این فرصت استفاده كرده و اربعین حسینی را به شكل جدیدی برگزار كرده و عرض ادبی به ساحت مقدس امام حسین(ع) داشته باشیم.

جانشین فرمانده‌كل سپاه در قرارگاه مركزی امنیتی امام علی(ع) با تصریح اینكه بحمد الهی مردم ما همواره پای كار بوده‌اند و به یاری خدا چنین اتفاقی هم در ایام اربعین رخ خواهد داد، گفت: ان‌شاءالله تلاش می‌كنیم تا اربعین حسینی را به بهترین شكل و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار كنیم.

وی با تأكید بر اینكه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری اربعین بسیار مهم است، گفت:‌ البته موضوع شیوع كرونا هم نباید موجب شود تا از عرض ادب به ساحت مقدس امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عزاداری‌های خود دور بمانیم.

غیب‌پرور سخنان امام راحل را در این باره یادآور شد و گفت: امام راحل فرمودند حضرت سیدالشهدا(ع) مذهب را بیمه كرد و این یك جمله بسیار عمیق، اساسی و كلیدی است كه از امام راحل به یادگار داریم لذا باید مراسم‌های عزاداری اربعین را با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی با قوت برگزار كنیم.

مدیرعامل موكب احمدبن موسی(ع) در پایان یادآور شد: علاوه بر فعالیت‌هایی كه در بحث عزاداری در ایام اربعین خواهیم داشت، یكسری فعالیت‌ها در قالب كمك‌های مؤمنانه نیز در سطح وسیع‌تری انجام خواهیم داد چرا كه یكی از اساسی‌ترین كارها رسیدگی به مردم است.

انتهای پیام
captcha